. .

....Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...

Jarní Alpy

12. dubna 2011 v 21:26 |  Putování po Evropě
Dva kouzelné víkendové dny, strávené v Alpách, utekly jako voda.

Na vrcholcích hor panuje ještě ta pravá zima a vysoko položené lyžařské areály fungují, zatímco dole v údolích už je jaro.
I počasí nám celkem přálo.

Z Prahy jsme vyjeli brzy ráno a ve Stodůlkách jsme najeli na dálnici D5. Na Rozvadově jsme natankovali a pokračovali na Regensburg a Mnichov a odtud jsme pokračovali směrem na Rosenheim a pak po A93 na Innsbruck. Sjíždíme z dálnice na Kramsach a stoupáme do kopců.
Naší první zastávkou byl nízko položený lyžařský areál nad Kramsachem. Poslední pláty sněhu naznačují, že tady už se dlouho nelyžuje.
V okolních lesích rozkvétají podléšky a devětsil bílý. Říčky mají vysoký průtok vody, jsou zásobovány tajícím sněhem. Řeka Branderburger Ache, která je v letních měsících potůčkem, se valí dolů do údolí a její barva je kouzelně modrá.
Pokračujeme do malebné vesničky Brandenberg. Okolní louky jsou rozkvetlé sasankami a prvosenkami. Vesnička je kouzelná a za ní se vypíná pohoří Rofan, které také bývá nazýváno Branderbergerskými Alpami. Nejvyšší vrchol Rofanu je Hochiss se svými 2299 m. I v tomto období se tu ještě lyžuje.
Druhý den se našim cílem stává údolí Zillertal, které se rozkládá pod Zillertalskými Alpami.
Tyto jsou podstatně vyšší, jejich nejvyšším vrcholem je Hochfeiler s 3510 m. V Zillertalských Alpách je možné celoroční lyžování na některém z ledovců. Část území se nachází v Itálii v Jižním Tyrolsku.
Auto jsme zaparkovali v Zellbergu. Procházeli jsme údolím podle řeky, která má stejné jméno jako hory kolem - Ziller. Její tok je klidný, v širokém korytu protéká mezi horami, aby se pak vlila do řeky Inn.
V údolí mezi horami panovalo jaro. Na vrcholy kopců jezdily lanovky a jarní lyžařská sezóna byla v plném proudu.

Přijměte pozvání do jarních Alp. Pro lepší představu, kde se tato místa vyskytují, jsou zde mapky:
Rofan:
Zillertal:
Zdroj: Mapky s rozdělením Alp na jednotlivé oblasti jsou staženy z internetu.
Průměrná cena za ubytování v soukromí je cca 25 Euro za noc se snídaní.
Další fotografie z jarních Alp jsou zde.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Mostecká Kačka Mostecká Kačka | Web | 12. dubna 2011 v 21:34 | Reagovat

Úžasný ;-)

2 Mami Mami | Web | 12. dubna 2011 v 21:40 | Reagovat

Pěkná pozvánka, v Alpách je na jaře krásně.

3 punerank punerank | E-mail | Web | 12. dubna 2011 v 21:49 | Reagovat

Děkuju i za popisování, když na fotečky a mapky nevidím. musí to být prima pokoukání i zážitek!

4 Atyiya Atyiya | Web | 12. dubna 2011 v 21:54 | Reagovat

Taky jsem siAlpy zamilovala, jarní procházku bych brala, ale stačí mi zatím to lyžování :-)

5 Hannah Hannah | Web | 12. dubna 2011 v 22:05 | Reagovat

Nádherný. Do Alp bych se taky chtěla podívat :-)

6 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 12. dubna 2011 v 22:08 | Reagovat

Proč já nejsem Švýcar a nemám malou chaloupku v horách? Docela by mi to stačilo ke štěstí. Teď mám chuť na Milku.

7 signoraa signoraa | Web | 12. dubna 2011 v 22:36 | Reagovat

[1]: Díky moc. :-)

[2]: Opravdu tam je krásně a nejen na jaře. Je tu krásně i v letních měsících, i když hlavní sezóna je zima. :-)

[3]: Bylo to báječné pokoukání a hlavně jsem si vyčistila hlavu od problémů a starostí, které zůstaly tady. :-D

[4]: Já se v horách narodila a lyžování byla nutnost, někdy jsem na nich jela i do školy. Ale ty hory byly v porovnání s Alpami jen takové malé kopečky. Jarní procházky jsou krásné, at' jsou kdekoliv. :-)

[5]: Jednou se ti to určitě poštěstí a moc ti to přeju. Není to tak daleko - naštěstí. :-)

[6]: Musela jsem se usmát nad tou Milkou. To je zvláštní asociace. Jinak já bych taky brala chaloupku v horách, ale jen na občasnou rekreaci. V dětsví jsem si hory užila až až. Ted' by mi určitě chyběl kontakt s lidmi. :-)

8 adaluter adaluter | Web | 13. dubna 2011 v 0:22 | Reagovat

Je to majestátní, ale pořád ještě z toho dýchá chlad, já bych asi byla spíš ten typ, co by tam utíkal mimo sezónu, v létě, před horkem. Víš zelené louky, kravičky se zvonci, okna plná muškátů, vlahý vánek a někde nahoře možná trocha sněhu, jen tak, pro ten pocit svěžesti. :-D Na zimu mi stačí Bílá Hora. :D  :D

9 pavel pavel | Web | 13. dubna 2011 v 0:28 | Reagovat

25 eur, to je skoro zadarmo a určitě jste si to tam krásně užili, ale upřímně řečeno, jsem už rád že sníh nevidím. :-)

10 Jarka Jarka | Web | 13. dubna 2011 v 8:38 | Reagovat

Alenko, ten víkend ti tedy upřímně závidím. V jarních Alpách bylo nádherně, na vrcholcích je ještě vidět sníh a dole už se začíná zelenat tráva. To musel být balzám pro oko i duši. :-D  :-)

11 signoraa signoraa | Web | 13. dubna 2011 v 9:29 | Reagovat

[8]: Byla to opravdu velkolepá podívaná a člověk si připadá pod horskými velikány jako malý mraveneček. V létě je tam také nádherně, občas v Alpách nocujeme. Mám ve svém archivu i nějaké "letní" fotky z našich cest na jih. Na vyčištění hlavy a odvátí špatných myšlenek to bylo ideální. :-)

[9]: Já byla také překvapená, bylo to milé zjištění. Možná v plné lyžařské sezóně jsou ceny vyšší, ale i v létě jsme bydleli u Innsbrucku za stejnou cenu. Ted' je u nás v Česku zase zima, opět hrozí sníh. :-D

[10]: Byla to báječná terapie pro duši i pro oko. Jen se mi "podařilo" natáhnout si sval na lýtku, tak jsem v pondělí chodila jaho hrabě Peyrac. :-D

12 Vendy Vendy | Web | 13. dubna 2011 v 10:16 | Reagovat

Muselo tam být krásně. V Alpách jsem nikdy nebyla, i když dnes tam zajet je stejně běžné jako zajet si na trhy do Pardubic... :-D
Krásné fotky, hory působí majestátně.
(Ale po pravdě, než jsem otevřela celý text, čekala jsem starý fórek s dvěma lahvičkama Alpy a nějakou kytičkou pampelišek... :-D)
Takže jsi lyžařka, nebo Joffrey? :-D  :-D  :-D

13 signoraa signoraa | Web | 13. dubna 2011 v 10:35 | Reagovat

[12]: Bylo tam opravdu kouzelně, úplný balzám na duši. Všechny problémy a starosti zůstaly tady a já vnímala jen vítr ve vlasech.
S tím fórkem jsi mi připomněla našeho známého, který bydlí v Sušici a jednou nás vytáhl na Svatobor, kvůli výhledu na Alpy. Tehdy nás opravdu dostal, když jsme škvírou koukali na dvě lahvičky Alpy. :-D
Lyžařka jsem bývalá, ted' už je ze mně turista. I když ještě občas "provětrám" běžky. :-D

14 Kerria Kerria | Web | 13. dubna 2011 v 11:53 | Reagovat

Muselo tam být krásně. Alpy jsou nádherné i když sama jsem tam ještě nebyla. V mém imaginárním plánu výletů jsou až někde za Šumavou a Krkonošema, kde jsem zatím taky nebyla.

15 signoraa signoraa | Web | 13. dubna 2011 v 12:38 | Reagovat

[14]: Krásně tam opravdu bylo (na rozdíl od dnešního dne, který je hnusný, co se počasí týče). Šumava je krásná jak v zimě, tak i v létě. Mám jí prochozenou několikrát. Krkonoše znám jen zimní, i když na Sněžce jsem byla, ale šli jsme tehdy z polského Karpacze.
Já mám taky spoustu plánů, co bych ještě chtěla u nás vidět. Snad se některé z nich nám oběma splní. :-D

16 Janinka Janinka | 13. dubna 2011 v 18:35 | Reagovat

Tak tam jsi na víkend zmizela :). Taky bych si nechala líbit, jen my dva, bez dětí. Ach, na to si musím ještě pár (hodně) let počkat...

17 signoraa signoraa | Web | 13. dubna 2011 v 18:46 | Reagovat

[16]: Ráda bych zmizela i na delší dobu. :-D
Janinko, určitě se dočkáš, ono to strašně rychle utíká. Taky jsme dříve všude jezdili s dětmi a přizpůsobovali jsme program výletů, aby vyhovoval hlavně jim a aby vše zvládli. Děti??? dceři bude příští týden 30 a synovi bude v srpnu 33. To nám to uteklo. :-D Ted' už občas "vytáhneme" někam vnučky a já se moc těším, až budou natolik velké, abych jim ukázala, kolik je u nás a i jinde krásných míst. :-)

18 Lucerna Lucerna | 13. dubna 2011 v 19:54 | Reagovat

v alpach musi byt nadherne :-) isto ste si tam uzili vela krasi a sviezeho vzduchu :-)

19 jezura jezura | Web | 13. dubna 2011 v 22:13 | Reagovat

Moc krásné, škoda, že už nemůžu takhle cestovat, moje páteř protestuje, ale aspoň jsem se pokochala tady. Díky Alenko :-)

20 signoraa signoraa | Web | 13. dubna 2011 v 22:43 | Reagovat

[18]: Opravdu tam bylo nádherně. Když to porovnám s počasím, které tady panuje dnes, tak přenádherně. :-)

[19]: Díky moc za pochvalu. Mrzí mě to i za tebe, ale věřím, že se tvůj zdravotní stav zlepší a přestanou bolesti. Nedávno jsme se na téma cestování bavily s kolegyní, která je o nějaký ten rok starší a říkaly jsme si, že dokud "držíme pohromadě" a zvládáme to, že budeme cestovat.
Držím ti všechny palečky. :-)

21 Vendy Vendy | Web | 13. dubna 2011 v 22:58 | Reagovat

[17]:Taky mám často pocit, že bych měla vypadnout. Aspoň na týden.
Asi se mi nepodaří.
Opět....
Ten výlet ti závidím. Ani nejde o pobyt v Alpách, ale o ten odpočinek a pohodu. ;-)  :-)

22 Janah Janah | Web | 14. dubna 2011 v 15:08 | Reagovat

Je to příjemný pohled na ty kopce po té naší rovině tady. T tvých fotek úplně cítím ten horský vzduch :-)

23 Janah Janah | Web | 14. dubna 2011 v 15:08 | Reagovat

Z tvých fotek...(mělo být)

24 signoraa signoraa | Web | 14. dubna 2011 v 22:15 | Reagovat

[21]: Tak tenhle pocit důvěrně znám. Někam vypadnout. Letos se mi to podařilo poprvé a opravdu jsem si to užila. Myslím, že bych si to užila i v Horní-Dolní, protože šlo opravdu jen o to, nechat doma všechny problémy a na chvilku změnit vzduch.:-)

[22]: Pohled na to vše je krásný, člověk si připadá jako malý mraveneček. A ten vzduch, nádhera.
I když musím přiznat, že báječný vzduch byl i dnes ráno v Praze. Po nočním dešti bylo všechno umyté a vzduch voněl. :-)

25 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 15. dubna 2011 v 19:22 | Reagovat

JÁ CHCI JET DO HOR !!!! :-(  :-(  :-(

26 signoraa signoraa | Web | 16. dubna 2011 v 8:22 | Reagovat

[25]: Určitě se ti to také zdaří. Jen co se vnoučata vymarodí, určitě se někam vypravíš. :-)

27 annapos annapos | E-mail | Web | 13. srpna 2011 v 15:17 | Reagovat

Moc hezké zážitky, mám mnoho podobných a velice ráda na to vzpomínám, když jsme se vraceli domů člověk to hned poznal, za hranicí metrové kopřivy, místo krásných luk, dnes je to u nás stejně krásné jako třeba Bavorsku a jsem pyšná že se většina věcí mění k lepšímu a děkuji za aktuální obrázky.

28 Lucka Lucka | Web | 15. září 2011 v 21:01 | Reagovat

Alpy jsou nadherne v kteroukoliv rocni dobu, ale nejkrasnejsi jsou v zime :)

29 Josef Josef | Web | 17. listopadu 2013 v 13:26 | Reagovat

Do Itálie na lyže odjíždí hromada našich příznivců lyžování hlavně kvůli perfektně upraveným sjezdovým tratím, vcelku ucházející vzdálenosti z ČR, lepším cenám skipasů a stejně tak kvůli poměrně stabilnímu hezkému počasí.

30 Jiřka Jiřka | 17. listopadu 2014 v 1:06 | Reagovat

Mně se zase líbí Dachstein :-)
A taky se mi líbí zasněžené hory i letní hory, hlavně pohled na hory,které obklopuje jezero :D  To krajina vypadá jak na pohlednici... :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.