. .

....Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...

Podvečerní obloha

17. září 2011 v 23:24 |  Postřehy, úvahy, zamyšlení

Dnes jsme měli výletní den.
Stejně jako se stěhovaví ptáci na podzim houfují k cestě na jih, tak my s mužem pravidelně putujeme do Litoměřic. Už jsem se několikrát zmínila o tom, že jsem zahrádkářka. Nechci o sobě tvrdit, že jsem vášnivá zahrádkářka, protože na to mám málo času, ale zahrádkářka jsem tak nějak z donucení. Já, holka ze severočeského činžáku, pro kterou byl nejhorší trest okopat, nebo vyplít kus země na zahrádce, kterou si moji rodiče pořídili. Nutnost starat se o zahrádku začala v době, kdy jsem začala bydlet s mým mužem. Jeho rodina kromě vilky, vlastnila ještě zahrádku. O ní se starávala manželova babička, ta však zemřela. Zahrada kolem vilky byla zpustlá, bujel tu plevel, v koutě rostla bezinka a vedle ní se krčily lilie. Nikomu to však nevadilo. Až později jsem zjistila, že nikdo z rodiny mého muže nemá k zahradničení vztah. Zahrady mi bylo líto a já se o ní začala starat. To, co jsem jako dítě doma z duše nenáviděla, se stalo mou vášní. Můj muž, který se k tomu stavěl skepticky, začal mi nakonec s prací na zahradě pomáhat.
A tak jezdíme pravidelně do Litoměřic na Zahradu Čech. Tady trávíme dopoledne a po obědě navštěvujeme místa v bližším, či vzdálenějším okolí.

Dnes jsme z Litoměřic zamířili do Duchcova. Krásné odpoledne, kdy na zámku probíhaly živé prohlídky, při kterých herci z místního divadla v zámeckých komnatách hráli epizody ze života jednoho z nejslavnějších obyvatel tohoto zámku - Giacoma Casanovy.

Po prohlídce zámku jsme se šli ještě podívat do zámeckého parku a já si všimla, jak se začínají od západu kupit mraky. I když byl celý den hezký a prosluněný, obloha vypadala na déšt'.
Cestou zpátky jsem si vyfotila nejvyšší horu Českého středohoří, kterou je Milešovka. Je vysoká 837 m. Obloha nad horou, která je nazývána jedněmi jako Hromová hora a druhými Větrná hora, byla ještě krásně modrá, ale nalevo od ní se už černaly mraky.

Další fotky jsem už fotila jen otevřeným oknem z auta, za jízdy. Byla jsem uchvácena nádherou, kterou vytvářely mraky a Slunce chýlící se k západu.

Bylo to krásné přírodní divadlo.

Siluety hor a nad nimi barvy, které namíchala podvečerní obloha.

Doma jsem si po návratu pustila zprávy a zjistila jsem, že ta obloha nelhala. Bude pršet.
Nevadí, já budu vzpomínat na to fascinující přírodní divadlo, které tomu dešti předcházelo.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 17. září 2011 v 23:43 | Reagovat

Je zajímavé jak rychle se mění obloha a to nejen před deštěm.Máš krásné záběry a opravdu i já si pak v duchu se zavřenýma očima promítám film, který jsem si při pozorování zachytila.Já zahradničím také má zahrádka se skládá ze tří truhlíků květin na balkoně a pak jednoho obr zelenino bylinkového-fazole pnoucí a bazalka s pažitkou :-)Ale i tak se ráda na výstavách či v OBI koukám ráda do oddělení zahrada :-)

2 Kerria Kerria | Web | 17. září 2011 v 23:52 | Reagovat

Nádherné fotky.
Na podobné výstavy nejezdím. Nemusím ty davy lidí. Akorát jednou jsem byla na Flóře.

3 Malkiel Malkiel | Web | 18. září 2011 v 1:12 | Reagovat

Hezké fotky. Tyhle děsivé mraky na fotkách miluju. Na nich je krásné to, že je ten mrak zachycený v nějaké podobě, která se už nikdy nebude opakovat. Když stejný mrak vyfotíš za minutu, tak už je úplně jiný. Nejhezčí je ta celkově třetí fotka s těmi homolemi kopců v dálce. To je jak krajina někde na cizí planetě.

4 adaluter adaluter | Web | 18. září 2011 v 2:55 | Reagovat

Miluju tyhle dramatické změny na obloze věštící příchod bouřky a miluju i tu bouřku, pravda venku být zrovna nemusím, na to z ní mám příliš velký respekt.
Moc povedené fotky, úplně je z nich cítit to napětí.

5 Jarka Jarka | Web | 18. září 2011 v 8:13 | Reagovat

Jojo, dnes by mělo pršet v celých Čechách, zítra by to mělo dojít i na Moravu. 8-O Ty mraky nad Milešovkou, jsou opravdu nádherné a je to díky zapadajícímu sluníčku, které si našlo v mracích mezírku. :-) Doufám, že nám něco ukážeš i ze Zahrady Čech a ze zámku, muselo tam být krásně. :-D

6 Karol Dee Karol Dee | Web | 18. září 2011 v 8:24 | Reagovat

Ty fotky z auta jsou perfektní...taky jsem něco takového zahlédla, ale neměla jsem po ruce foťák :(

7 aksal aksal | Web | 18. září 2011 v 9:14 | Reagovat

Hezké fotky.. :)

8 pavel pavel | Web | 18. září 2011 v 9:58 | Reagovat

Hezké fotky, České středohoří a Krušní hory mám rád.
Já fotil krásnej západ v pátek na Karlově mostu. Taky někdy přijde v blogu na řadu. :-)

9 Mniška Mniška | E-mail | Web | 18. září 2011 v 10:00 | Reagovat

Tak tohle je má domovina, prosím :)
No, vidíš, mně by se také chtělo jet na Zahradu Čech, jen kdybych nebyla zrovna marod.
Líbilo se mi, jak jsi napsala, že to, co jsi dřív nenáviděla, se nyní stalo tvou vášní, takový hezký paradox. A fotka třetí mě absolutně uchvátila. Ty fotografie jsou vůbec velmi pěkné, příroda je mocná čarodějka...to myslím říkal i Rákosníček :)

10 VendyW VendyW | E-mail | Web | 18. září 2011 v 10:13 | Reagovat

Krásné divadlo, ale tu změnu co věstí bych si raději odpustila. Zrovna včera po cestě z výstavy jsem si říkala, že poslední tři víkendy bylo nádherné počasí a já vždy jeden den, tedy vlastně jen dva dny, ztrávila zavřená ve výstavní hale. Ten jeden víkend jsem se pařila na sluníčku od rána jak ještěr :-D. Mám ráda teplo, při deštích a studenu mám špatnou náladu. A to jsem Ryba, takže bych měla mít studeno a mokro ráda. ;-)

11 Vesuvanka Vesuvanka | E-mail | 18. září 2011 v 12:39 | Reagovat

Alenko, moc jsi mě potěšila krásnými záběry dramatické oblačnosti v dramatické krajině ohněm zrozené, kterou miluji :-))).
Díky :-))) Také ráda pozoruji mraky a podle nich si i předpovídám počasí - obzvláště, když jezdívala do Středohoří a sledovala oblačnost a celkovou náladu krajiny z vlaku. Například modrá obloha s jediným nenápadným mráčkem ve tvaru cimbuří, jehož základna se zvolna ztrácela, byl předzvěstí bouřky. Ten mráček (Altocumulus castelatus) byl nad Řípem. A bouřka skutečně přišla, zastihla mě v Lovosicích na nádraží, když jsem čekala na vlak - a přišla skutečně z jihojihozápadu, tedy přibližně od Řípu. Zdravím Tě a posílám báseň, k níž mě inspirovala Milešovka:

KRÁLOVNA STŘEDOHOŘÍ

kde Země otevírala
své žhavé nitro

12 Ophelia Ophelia | Web | 18. září 2011 v 13:00 | Reagovat

Poslední fotka je opravdu úchvatná! :)

13 jezura jezura | Web | 18. září 2011 v 16:35 | Reagovat

Alenko, dnes u nás opravdu celý den prší, to včera byla už signalizace. Tak ty jsi byla včera v Duchcově? A víš, že je to jen 15 km od nás? Škoda, mohla jsi přijít aspoň na kávu, moučník peču každou sobotu. :-) Jo a fotky - nádhera! Příroda je opravdu mocná čarodějka, s tím souhlasím všemi deseti! :-)

14 Iveta Iveta | Web | 18. září 2011 v 17:03 | Reagovat

Alenko moje chvála sice přichází pozdě, ale přece! Fotky jsou nádherné, konkurence Dráčkovi, ale on má zase ty mráčky jinak nafocené-:)) Že bude pršet hlásili už od pátku, v Praze začalo pršet odpoledne a prší stále. Konečně se trošku ochladilo! :-D

15 Malkiel Malkiel | Web | 18. září 2011 v 17:18 | Reagovat

[14]: Máš snad pocit, že letošní léto bylo nějak příliš horké.? O_O  :D

16 Iveta Iveta | Web | 18. září 2011 v 17:31 | Reagovat

[15]: Já jo! Byla jsem začátkem léta na dovolené v Krkonoších - chodila tam v tílku, byli jsme začátkem srpna na Šumavě - i to tílko jsem chtěla odložit!-:) Poslední týden v srpnu bylo takové vedro, že jsem o něm psala i na blogu. Takže...mě  to tak prostě přišlo!-:)))

17 Janinka Janinka | Web | 18. září 2011 v 18:03 | Reagovat

Krásné obrázky, jen jsem radši, když z takových mráčků neprší :).

18 signoraa signoraa | Web | 18. září 2011 v 18:46 | Reagovat

[1]: Nejen obloha, ale i příroda dokáže vytvořit úplná umělecká díla. Ale jsou to jen prchavé okamžiky. K tomu zahradničení - kdyby nebyla kolem domu zahrada, měla bych také jen truhlíky a květináče. :-D

[2]: Já jezdím do Litoměřic pravidelně. Davy lidí mi nevadí, asi jsem zvyklá z běžného života. Na Floře Olomouc jsem byla také párkrát, ale je to přeci jen trochu z ruky. :-D

[3]: Děkuji za pochvalu. Já mám obrovské množství fotek mraků, západů a východů Slunce. Mě taky, jako mnoho dalších, fascinují ty proměny. Někdy jen tu nádheru pozoruju a je to kouzelné divadlo. :-)

[4]: Taky to miluju, když se obloha mění každou chvilku. Miluju i bouřku, prý jsem se do bouřky narodila. Někdy kvůli pozorování či focení i riskuju. Kdysi jsem zůstala na mořské pláži schovaná pod převrácenou lodí a fotila. Jen já a bouřka - muž pak se mnou dost dlouho nemluvil. :-D

[5]: Prší už od dopoledne, tedy v Praze. V severních Čechách už pršelo včera v noci. Měla jsem naštěstí fot'ák po ruce, tak jsem ty mraky mohla zaznamenat.
V Litoměřicích jsem letos nefotila, mám odtud už mnoho fotek z minulých let.
Na Duchcově jsem pár fotografií udělala a určitě je na blogu představím. V zámku jsem nefotila, je to sice jeden z mála zámků, v jehož interiérech je dovoleno fotit i filmovat, ale chtějí za to 500 Kč a v případě kamery 1000 Kč.
Říkali jsme si s mužem, že kdyby to bylo za stovku, určitě by mnozí rádi zaplatili, ale tohle je moc. :-)

[6]: Díky moc. To se mi stává hodně často, že vidím nějakou zajímavou věc a jsem bez fot'áku. Tedy jsem bez něj skoro pravidelně. Nedávno jsem fotila Slunce a Měsíc současně na obloze, ale jen na mobil - kvalita pramalá a tudíž nepublikovatelná. :-)

[7]: Děkuji :-)

[8]: Díky moc. U nás je spousta nádherných a hlavně fotogenických míst. :-)

[9]: Je to krásný kraj. V Terezíně jsem měla tetu, v Litoměřicích žije sestřenice. Jako dítě jsem tu pobývala dost často. Já jsem taky parádně nachcípaná. Už od úterka, ale zatím s tím bojuju. Uvidím ráno, možná také zajdu k lékaři, protože se nemůžu zbavit kašle, spíš kašlu ještě víc než v minulém týdnu. Přeji brzké uzdravení a třeba to ještě stihneš. Výstava končí tuším až v sobotu. :-)

[10]: Já jsem lev a miluju Slunce. Ale ani déšt' mi nevadí. Letní déšt je něco tak krásného, už jsem si párkrát zula boty a šla bosa v dešti. Lidi na mě koukali jako na zjevení. :-D No vidíš, ryba by měla mít ráda chlad, kočky (lev je kočkovitá šelma) nemají rády vodu. :-D
Jinak s těma víkendama máš pravdu. Léto nestálo za nic, tak ted' nám to trochu vynahrazovalo. I když jsi byla s Bobešem na výstavách a ne na Slunci.
Jak jste dopadli v Brně?

[11]: Jani, jsem ráda, že se ti fotky líbí a moc a moc děkuju za báseň. Je krásná a udělala jsi mi s ní radost. :-)

[12]: Děkuji :-)

[13]: Tady začalo pršet dopoledne, ale tam u vás už podstatně dřív.
Libuško, víš, že jsem si na tebe včera vzpoměla a říkala si, že odtud bydlíš jen kousek. A když jsem dnes na tvém blogu viděla ten moučník - to jsem tedy opravdu zaváhala. :-D

[14]: Na Bílé Hoře prší už od dopoledne. Já se moc na televizi nedívám, víc věřím webu ČHMU, na který pravidelně nahlížím. Je tam i předpokládaný průběh srážek a dalších jevů. Někdy stačí silnější vítr, vše se otočí a z předpovědi není nic.
Děkuji moc ta pochvalu fotek. :-)

[17]: Děkuji moc. Mě déšt' nevadí, jako astmatikovi se mi báječně dýchá. Nesnáším ale plískanice a zimu. Asi proto, že jsem narozená v červenci. :-D

19 Fredy Kruger Fredy Kruger | 18. září 2011 v 21:54 | Reagovat

" Prohlížím obrázky .... do boha !
podvečerní ta obloha .....
klekání ! večera cítit chlad  !
zjišťuji ?... začínám se bát !
... asi to se mnou praští !
každý snímek je tmavší ,
v posledním zahlíd jem klekánici " !

Joe Szuk měl nutkání na stolici..
" Však nepůjdu !  do rána neprasknu " !
.... muž pod deku vlez, ale nezhasnul!

20 signoraa signoraa | Web | 18. září 2011 v 22:27 | Reagovat

[19]: Díky moc :-D  :-D  :-D  :-D

21 Hanka Hanka | Web | 18. září 2011 v 22:30 | Reagovat

Ali, v krátké době už jsi třetí, kdo vyfotil Milešovku! :-)
Moc pěkné snímky. Tři poslední mají, díky hrozivě vypadající obloze, úžasnou atmosféru. :-)
Taky často fotím oblohu za jízdy z auta. ;-)

22 signoraa signoraa | Web | 18. září 2011 v 22:36 | Reagovat

[21]: Děkuji moc za pochvalu. :-) Ta obloha opravdu byla fantastická, já si jí všimla dost pozdě, než jsem vyháhla fot'ák, tak také uplynul nějaký čas. Fotek mohlo být víc, ale manžel jel a jel.. :-D

23 Malkiel Malkiel | Web | 18. září 2011 v 22:48 | Reagovat

[16]: Jestli se dobře pamatuji, tak by to asi nikoho moc nepohoršilo, kdybys to tílko opravdu sundala. :-D  :-D

24 Amelie Amelie | Web | 19. září 2011 v 12:20 | Reagovat

krásné fotky, podobné moje romantická dušička miluje. :-) Na Zahradě Čech jsem snad nikdy nebyla.

25 Iveta Iveta | Web | 19. září 2011 v 17:19 | Reagovat

[23]: Jak to můžeš vědět?? Copak jsi tam byl?? :-D  :-D

26 wedding dresses under $200 wedding dresses under $200 | E-mail | Web | 11. ledna 2013 v 16:13 | Reagovat

William Hazlitt~ Men of genius do not excel in any profession because they labor in it but they labor in it because they excel.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.