. .


....Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...




Tak nevím ....

14. května 2012 v 22:57 |  Postřehy, úvahy, zamyšlení

Ze všech sdělovacích prostředků slyšíme a vnímáme, že je krize, že je nedostatek financí v rozpočtu, že se musí šetřit. Souhlasím s tím.
Ale trochu mi vadí, že se šetří i ve zdravotnictví a to na úkor pacientů.

Dnes cestou domů jsem se v tramvaji sešla se svou dlouholetou kamarádkou, která pracuje jako novinářka a shodly jsme se, že je "cosi shnilého ve státě Českém". Ptala se mě, zda už máme vnoučka a já se jí pochlubila MMS, která mi přišla v den jeho narození. Popřála malému i jeho rodičům, aby byli hlavně zdrávi a pak se zeptala, kdy je pustí z porodnice. "Syn je přivezl už v pátek." "Cože, tak brzy? Vždyt' jsi říkala, že se narodil císařem?" "Taky mě to překvapilo, za nás se nechávaly maminky po císaři v porodnici deset dnů." "Ty se s tím teda nes..ou", pronesla kamarádka na celou tramvaj.

Začaly jsme se bavit na téma zdravotnictví a já jí líčila, jak mého muže propustili loni v květnu z nemocnice po necelých 24 hodinách po operaci. Ona mi na oplátku vyprávěla, jak byl její muž požádat o to, aby byl poslán na kolonoskopické vyšetření, protože jeho sestra zemřela na rakovinu tlustého střeva. Byl praktickým lékařem odmítnut s tím, že nevidí důvod. Až když naléhal a lékaři řekl, že si vyšetření zaplatí ze svého, dostal milostivě doporučení k vyšetření. Polypy, které měl, mu byly odstraněny.

Tak nevím ... na jedné straně je propagován zdravý životní styl a na straně druhé nemají doktoři příliš velký zájem o to, abychom byli zdraví. Nebo se pletu?

Minulý rok, když jsem měla recidivu zápalu plic, mi náš praktický lékař naordinoval cibulový sirup. Zdůvodnil to tím, že mi nechce psát znovu antibiotika a já mu věřila. Říkala jsem si, že je pečlivý a ohleduplný k mé špatné imunitě.
Pak mě ale hnal po dvou dnech v mrazech na kontrolu a raději mě odeslal na plicní. A tam jsem si vyslechla: "Proč vás sem posílá? Proč vás neléčí?" Tehdy mi došlo, že je něco špatně. Do té doby jsem o svém praktickém lékaři nepochybovala a byla přesvědčena, že je to odborník na svém místě. Tak jsem si marodila a chodila současně na plicní, kde mě léčili a k praktickému, který vedl mou neschopenku. Za každou návštěvu 30 korun. Dobře, já si na to vydělám, ale co ti, kteří na to nemají. Dvakrát týdně k praktickému, který se mě, sedíc za stolem, zeptal jak mi je, aniž by se na mě podíval, či si poslechl mé nemocné plíce. "Zaplat' ševče" - věta z filmu Pyšná princezna se do této situace více než hodila.
Při konci nemoci jsem tehdy potkala známou, která mi řekla, že už k němu nechodí, že změnila lékaře. Našla si jiného a říkala, že se ted' cítí jako člověk a ne jako obtížný hmyz. A ve mě začal hlodat červík pochybností.
S kamarádkou jsme si tedy dnes krátily cestu povídáním o nešvarech ve zdravotnictví. A já se dozvěděla, jak se také léčí.
Její příbuzná na jaře onemocněla nějakou virózou. Je už v důchodu, neschopenku nepotřebovala, tak se léčila sama. Čajíčkovala, užívala léky na horečku a kurýrovala se - tak, jako už mnohokrát předtím. Ale nemohla se z nemoci stále nějak "vyhrabat", tak navštívila našeho praktického lékaře a tam se dozvěděla, že je to jarní únava. "Vymačkejte si celý citron do půllitru vody a denně to pijte. Přijd'te se mi ukázat za 14 dní." Tak pila vodu s citronem a stále se cítila slabá a unavená. Po čtrnácti dnech šla opět k lékaři, že se její stav nelepší, že je slabá, stále unavená. "To je jarní únava, pokračujte s tím citronem, vaše tělo potřebuje po zimě doplnit vitamíny. Přijd'te se mi za dva týdny ukázat." Opět pila vodu s citronem a bylo jí stále zle. Šla k našemu praktickému a on tam nebyl. Na dveřích se na cedulce dočetla, který lékař ho zastupuje a šla tam. "Nechal vám váš pan doktor udělat krevní rozbor?" "Ne, já už měsíc piju vodu s citronem."
Zastupující lékař poslal kamarádky příbuznou do laboratoře a z vyšetření zjistil, že má leukémii. Co k tomu dodat?
Přiznám se, že už se nedivím své známé, že změnila lékaře. Moje pochybnosti začaly narůstat.
Citron, či cibulový sirup?
Ještě tu chybí babské ucho a odvar z oprátky oběšencovy.

Snachu propustili z porodnice po císařském řezu pátý den po porodu. Moje dcera šla po spontánních porodech obou holčiček také pátý den a podivovala se, že snachu propustili tak brzy. Ve zdravotnictví se šetří. Naštěstí je snacha mladá, zdravá a hojí se.
Asi nikoho netěší pobývat v nemocnici, ale jít po operaci břicha domů po necelém dni a po porodu císařským řezem pátý den? Je to správně? Hojí se ted' rány a jizvy rychleji, než před pár lety? Tak nevím...

Světlým okamžikem mého pochmurného vypravování je naše malé sluníčko - vnouček, dnes osmidenní.


Držela jsem ho v náručí, dokud neusnul a užívala si ty nádherné, nezapomenutelné okamžiky.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 15. května 2012 v 0:14 | Reagovat

Alenko, hned se začátkem článku musím nesouhlasit! Já nevěřím tomu, že cestou z krize je šetřit! Není to tak, to jen hloupí novináři věří tomu, co jim vláda říká a přesvědčují o tom ostatní!
Chtít řešit krizi neustálým utahováním opasků je totéž, jako pacientovi s nízkým tlakem přiškrtit tepny. Opak je pravdou! Jediná cesta z krize je víc utrácet, dát lidem víc peněz na útratu, zlevnit úvěry a podpořit spotřebu!
Jinak o úrovni zdravotnictví nemám iluze. Panu doktorovi bych doporučil změnit profesi na lidového léčitele. Voda s citrónem je dobrá třeba při alergiích, ale jen jako doplněk léčby.

2 Natty Natty | Web | 15. května 2012 v 5:16 | Reagovat

Alenko, tvůj článek je obsáhlý a tak postupně - 30 Kč platit lékaři nemusíš, pokud na tebe "nesáhl", pokud je požaduje, oznam na VZP. Moje dcera rodila také císařem (stejná poloha jako u vás - konec pánevní) - šla domů 5 den, za mě "císařovny“ šly za 14 dnů, my za 10 deset :-( Dnes je dcera šest týdnů po porodu a jako by vůbec nerodila - tady bych souhlasila, pokud je žena zdravá a má kvalitní domácí zázemí, je to pro ní přínos. Co se týče "lidového léčitelství", tady je na místě jako prevence nikoliv léčba závažnějšího onemocnění. A šetření ve zdravotnictví ? To je složitá otázka - platy lékařů a sester jsou ubohé - lékařská péče je omezena na minimum a odnáší to pacient, bohužel. Závěrem jediné - ti co cinkali na náměstích, ti napomohli k tomu, že je nyní celá naše země v p.deli :-D
Ale Jiříček je pěkný a tak mu vyprávěj pohádky, ať je šťastný kluk jako buk :D
Pěkný den.

3 King Rucola King Rucola | Web | 15. května 2012 v 7:35 | Reagovat

[1]: Svatu pravdu tu hovoris! Presne tak to je, nie ako teraz "modna" hysteria (Grecko a spol.) diktuje!

Inac su lekari tiez len ludia. Ludia sami vedia, ze vsetko sa casom vylieci, ked to prave nie je smrtelne. Co sa porodov tyka neviem, ale moja dcera bola uz ten isty VECER doma! Mozna, ze je to teraz pokrok, vyvoj, alebo nieco take. Druha dcera "cisarovna" bola za dva dni doma, asi je to vyvoj... ;-)

4 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 15. května 2012 v 7:45 | Reagovat

Není doktor jako doktor. Možná by si o změně měla uvažovat. Šetří se čím dál víc.Je to vidět i na preventivních prohlídkách. Už se nedělá EKG, odběr krve se provádí jen z prstu. Zkontrolují ti zrak, změří tlak a to je všechno.
Kategotricky odmítám názor s komentářem č.2, že platy sester a lékařů jsou ubohé. Před rokem žádala bývalá manželka mého muže o zvýšení alimentů a předložila soudu čistý výdělek 23,5 tisíc čistého a ještě chtěla, aby manžel přispíval na ní! Má osmihodinovou pracovní dobu po-pá a pracuje jako dietologická sestra. Žádné příplatky za soboty, neděle a noční. Není to jediný případ.  A to nemluvím o doktorech. Oni žijí trochu v jiných relacích.
Miminko je kouzelné. :-)

5 Kerria Kerria | Web | 15. května 2012 v 8:33 | Reagovat

Jeden z velkých omylů je také ono "šetření ve zdravotnictví". Opak je pravdou. Ve zdravotnictví se nešetří, ale naopak plýtvá. Prioritou lékařů není léčit, ale udržovat nemoc v určitých mezích, aby mohli co nejdéle inkasovat od pojišťovny.

Ohledně úspor souhlasím s Davidem. Úspory nám z krize nepomohou, spíš naopak ji ještě více prohlubují.

6 Jarka Jarka | Web | 15. května 2012 v 8:40 | Reagovat

Nerada navštěvuji doktory, ordinace, o nemocnicích nemluvě. Kdybych někdy musela do nemocnice jít, uvítala bych, kdyby mě pustili domů co nejdřív!! :-) S těmi poplatky tomu moc nerozumím a mám ten dojem, že si je každý doktor vybírá jak chce. Je to víc než rok, kdy jsme chodila snad půl roku k zubařce se zubem, který mi léčila a pak stejně vytrhla, ale 30,-Kč jsem zaplatila na začátku a pak už ani korunu. 8-O  ;-)
Vnouček je nádhernýýý. :-)

7 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 15. května 2012 v 9:34 | Reagovat

[1]: A zvednout a přímé a nepřímé daně je také podivuhodný krok.
Zvýšíu se ceny zboží a sníží se mzdy/platy.

Já mám naštestí pani doktorku velice lidskou, zkušenou a znalou.

Vidíš, a radost z človíčka přetluče všechno.

8 signoraa signoraa | Web | 15. května 2012 v 10:27 | Reagovat

[1]: Přiznám se, že cestu z krize nevidím. Souhlasím s tebou, že by bylo určitě lepší víc utrácet a posilovat tím ekonomiku, ale je to začarovaný kruh. Malé platy a nízké důchody vedou k šetření. Lidé už nekupují kilo rajčat, ale koupí si dva kousky. A tak je to ve všem.
Vidím to i v práci, auta se neprodávají, kvůli drahým pohonným hmotám jezdí jen ten, kdo musí. Tím pádem nechodí do servisu. Ekonomika nestagnuje, je v propadu. Když porovnávám výkazy z období před třemi roky, jsme na 50 - 60%.
Ve zdravotnictví se šetří, akutní lůžka jsou obsazena jen po nezbytně dlouhou dobu a pacienti na lůžkách následné péče jsou mnohdy odkázáni na to, čím je zásobují rodinní příslušníci. A to se ani nezmiňuji o LDN, kde jsem měla maminku. Ve čtvrtek jsem byla na plicním a doktorka mi psala léky. Vycházely mi do půlky srpna, kdy ona bude mít možná dovolenou. Další balení mi předepsat nemůže, protože je vázána smlouvou s pojišt'ovnou. Dala mi dvě platíčka léků ze své lékárny, abych nebyla bez léků a objednala mě na začátek září. Tak nevím ...
Náš pan doktor zřejmě přešel na alternativní medicínu. V březnu mě bolelo v krku, léčila jsem se sama, chodila do práce s priznitzem na krku, čajíčkovala a doma po práci uléhala. Bála jsem se, že by mě mohl poslat na krční. :-D

[2]: Natty, já jsem mu to říkala, že se poplatek má platit jen za klinické vyšetření, ale prý jsem si to špatně vysvětlila. Největší pecka byla, když jsem si šla pro ukončení neschopnosti. Ani jsem nesvlékla kabát, dostala jsem uschopenku, zaplatila obligátní poplatek a byla jsem venku. :-(
Za nás chodily maminky po císaři 10 - 12 den. Dcera rodila první holčičku před necelými pěti roky a po porodu jí dali na pokoj, kam se dávají maminky po císaři. Byla tam s paní, která tam už byla třetí den. Dcera odcházela pátý den, ta paní tam stále ještě byla. Proto i ona byla překvapená, že šla synova žena tak brzy domů. Z tvého komentáře vidím, že to je asi opravdu obvyklá praxe.
Náš pan doktor se asi začal věnovat lidovému léčitelství. :-D
S těmi platy - nevím jaké jsou platy lékařů, ale neteř pracuje na hematologii ve špitále a její plat je hodně nadprůměrný.
Děkuji moc za pochvalu Jiříčka. :-)

[3]: Ono se tu nabízí argentinské přísloví: "Chybu lékařovu skryje zem". Léčit leukémii vodou s citronem a neposlat na krev je hodně silná káva.
Jinak vidím, že ve Švýcarsku se chodí hodně brzy po porodech domů. :-)

[4]: Náš doktor léčí jen to, co mu pacient řekne. Tlak mi změřil za celé roky jen jednou, když jsem absolvovala preventivní prohlídku. Další jsem měla v tříletém cyklu absolvovat loni na podzim, ale kvůli nemoci to vyšumělo do vytracena. Možná už to v rámci úspor zrušili jako celek. Doktorka na plicním je pečlivá, i když jdu jen pro léky, vždy mi změří tlak, zkontroluje tep. Jinak bych ani nevěděla, jaký tlak mám. Když mi na podzim při prvním zápalu plic nechala udělat (na rozdíl od našeho doktora) krevní obraz, zjistili mi vysoký cholesterol. Posílala našemu praktickému zprávu a ten cholesterol dvakrát podtrhla. A náš doktor? Zprávu přečetl, založil si jí do karty a požádal o 30 korun. ;-)
Také si nemyslím, že jsou ve zdravotnictví nízké platy, moje neteř si vůbec nestěžuje. Když ještě žila v Rumburku, dělala na JIP, brala si služby na interně a ve volných chvílích jezdila se záchrankou. Ted' má služby v nemocnici a přiznává, že má jednou tolik, než měla v Rumburku.
O doktorech a jejich platech nevím, ale určitě nemají nízké platy.
Miminko se opravdu povedlo. :-)

[5]: Tady hrají obrovskou roli faramaceutické firmy, proto možná někteří lékaři nemoci udržují a prodlužují. Ale pocit, že se tu šetří, ve mě přetrvává. Když mi loni zemřela maminka, odvezli jsme do LDN tři krabice plen, které měla doma. Nabídla jsem je s ostychem, bylo mi líto je vyhodit. Vrchní sestra mi opakovaně děkovala a pak mi řekla, jak jim to pomůže - prý musí šetřit - mají tři kusy na den a pacienta.

[6]: Taky patřím k lidem, kteří trpí tzv. syndromem bílého pláště. K doktorům chodím nerada, ale někdy musím. Náš praktický lékař vybírá neomylně při každé návštěvě. Kdybych spočítala, kolik jsem mu zaplatila při dvou podzimních zápalech plic, asi bych byla hodně překvapená. Já se domnívala, že se platí při stanovení diagnozy a pak při následných kontrolách v době nemoci ne - ó, jak jsem se mýlila. :-D
Děkuji za pochvalu vnoučka. Je to ještě takové malinkaté miminko, které zatím jen spí a jí a pak zase spí :-D

[7]: Je to začarovaný kruh, zvyšováním daní se nic neřeší - snad jen, že "přiteče" do rozpočtu něco navíc, aby se to potom "utopilo" v jakémsi výběrovém řízení.
Doktorku ti můžu jen závidět. Já o tom svém lékaři také do podzimu nijak nepochybovala. Co je u nás tak jsem u něj byla na preventivní prohlídce, pak jsem jednou měla virózu a před dvěma roky střevní chřipku. Avšak cibulový sirup na zápal plic, který se vrátil, mě donutil k zamyšlení, zda je to dobře.

Radost z človíčka je obrovská. Myslela jsem si, že když už je to potřetí, že to bude rutina, že mé emoce byly nejsilnější při prvním vnoučátku.
Ale - je to první kluk, navíc nositel rodinného jména. Prožívám střídání radosti s dojetím. :-D

9 Vendy Vendy | Web | 15. května 2012 v 10:41 | Reagovat

Zde souhlasím snad s každým názorem, který tu pad.
David má pravdu, šetření je na nic, zejména takovéhoto charakteru. Když se k tomu přidá bezhlavé rozhazování při různých příležitostech, tak efekt šetření jde do kytek, přičemž se zhorší úroveň zdravotnictví, léčby, pacientů, ruší se nemocnice, lůžková oddělení, za chvíli začnou prodávat mamografy a nakonec se bude operovat bez narkózy, protože bude moc drahá, ne? Kdo bude chtít, dostane vypít makový odvar. Pokud tedy máky nebudou zakázány jako případné drogy...
S Natty bych nesouhlasila asi v poslední větě - Natty, ty vážně myslíš, žže ti, co cinkali klíčema na náměstích, chtěli tyhle konce?
Myslíš že ti lidi byli tak padlí na hlavu?
A jak chceš ovlivnit, aby z vlády a šedých eminencí odešli všichni, kdo jdou stylem po nás potopa?
Jenom prosímtě neříkej "máme co jsme chtěli". protože to není pravda. Když slyším tenhle argument, tak vidím rudě, a neznamená to, že vidím třešničky. :-x
K panu doktorovi a jeho cibulovému sirupu - on cibulový sirup na kašel je výtečný, stejně jako jitrocelový sirup nebo černá řepa. Já měla podobného doktora a ten než sáhl k antibiotikům, tak ordinoval jednodušší léčbu, zejména klid na lůžku a hodně čajovat.
Jenže ten tvůj tě po dvou dnech vyhnal na to vyšetření a to jsem tenkrát taky nechápala, že jsi tam pendlovala co dva dny po různých kontrolách, a ještě v zimě.
[5]:Šetří se na jedné straně a plýtvá na druhé. Z čehož logicky vychází nulový výsledek, takže to šetření je opravdu na nic.
Ale o tom udržování pacienta ve stavu léčebném (pokud možno až do smrti) jsem slyšela i četla při rozhovorech dr.Hnízdila (teď čtu i jeho knihu Jak vyrobit pacienta).
Hrome, něco na tom je.
Proto raději ani k doktorovi nechodím, dokud to nebude nezbytně nutné. I když asi budu postihnuta za to, že nechodím na preventivní prohlídky. :-?
Alenko, tobě, vnoučkovi i dceři hodně zdravíčka a lásky a užívejte si sami sebe!

10 Vendy Vendy | Web | 15. května 2012 v 10:45 | Reagovat

Ještě se vrátím k tomu doktorovi - tady možná cibulový sirup nebyl opravdu na místě, jestli jsi měla zápal plic, to snad měl poznat podle dýchání, na co poslouchají stetoskopy? A jestli jsi měla horečky, tak to tě měl poslat na rentgen hned a nasadit něco silnějšího s tím, že bys měla být opravdu doma.
A o poplatcích ani nemluvě - u zubařky zaplatím jednou a pak už ne, pokud jde o jeden léčený zub. U jednoho z doktorů platím při první prohlídce a pak ne, pokud jde o jeden problém, u jiného z doktorů platím vždycky, a je fuk, jestli jde o jeden nebo jiný problém. Myslím že je v tom chaos a dělají si co chtějí a je vidět, kdo z nich je ještě stará garda a kdo normální chamtivec.
Je to prostě jeden velkej zdravotnickej (a nejen zdravotnickej) bordel.
Hlavně že ho musíme povinně platit. :-x

11 helena helena | Web | 15. května 2012 v 11:47 | Reagovat

Podle mě je krize obrovská a drží se uměle v hranicích.K vyřešení by přispělo,kdyby ti nahoře začali pěkně u sebe přemýšlet a utahovat.Tím utahováním vám vysvětlím,co myslím.
Automobilka Opel spěje ke svému krachu,co se ale děje v takovém velikém koncernu,ví jen málokdo.
Denně je schůzováním a služebkama vyhazováno obrovské množství peněz.
Náš dańový poradce chytá psotník,když se mluví na toto téma.Přece když jsem milionář,nemůžu žít jak miliardář.
Řekla bych,že ryba smrdí vždy od hlavy,a lidé co chodili cinkat klíči,jsou dnes v šoku.
Celý bankovní systém,který je založený na kontrole,jak na tom ti naši lidičkové vlastně jsou.Vždyt' stát ví o nás skoro všechno,za každým výmyslem stojí něco.
O doktorech mám své mínění,co se týče Česka,zažila jsem rivalitu mezi doktory,kteří mě nechali skoro zemřít,aniž by je to stálo mrknutí oka.
Chodím na preventivní prohlídky,ale prozatím nemám žádné problémy,až na pár maličkostí.Ale to se může všechno změnit,pak nevím.
Tady v Německu existuje Alenko ambulantní porod,po kterém,jak Ti vyjde placenta a nemáš komplikace,odcházíš domů za pár hodin.Jinak si nechávají maminy v nemocnici max.3 dny,samozřejmě,když je vše v pořádku.
Po císařském řezu asi 5-7 dní,záleží na stavu maminky.
Jiříček vypadá překrásně. :-)  :-)  :-)

12 Janinka Janinka | Web | 15. května 2012 v 11:52 | Reagovat

V péči o pacienty asi hodně záleží na přístupu jednotlivce. Kupříkladu taková paní doktorka, která nahlédla do švagrovy dětské karty, když mu byly tři roky, se ho v téměř jeho čtyřiceti letech arogantně zeptala, zda se ještě pomočuje...

Být tebou, o tvém lékaři bych vážně pochybovala, nemám ten pocit, že by měl ordinovat cibulový sirup. To je jako by ti paní prodavačka v obchodě místo chleba dala pytlík zrní...

Miminko je úžasné, ony ty dětičky mají takovou zázračnou schopnost léčit duši...

13 Jarmila Jarmila | Web | 15. května 2012 v 12:16 | Reagovat

Jiříček je krásné miminko. Ať vám všem roste pro radost. :-)

14 helena-b helena-b | Web | 15. května 2012 v 12:43 | Reagovat

Vzpomněla jsem si, jak známá pár let po revoluci přiletěla do práce z preventivky z otevřenými ústy a vyprávěla, jak pan si pan doktor, specialista, pořídil nové přístroje a je jako vyměněný, samá laskavost, nechybělo mnoho a udělal prý by jí i manikúru! :-? :-D U stejného pana doktora jsem byla nedávno i já, pravda, po letech. Když jsem se ho zeptala na běžnou informaci, odbyl mě jako školačku. Stejné "kapky" jsem dostala včera u jiné lékařky. Tady jsem si to vysvětlovala tím, že jsem byla příliš slušná. Mladá drzá dívenka, která byla přede mnou, byla naopak přijata velmi vlídně. :-)
Proto se přidávám k Jarmilce a chválím Jiříčka a přeji mu, samé dobré a usměvavé lidi kolem sebe! :-P

15 Katka Katka | Web | 15. května 2012 v 14:52 | Reagovat

Já mám takovou zkušenost, že nejlepší je nikam nechodit. Několikrát jsem se pokusila o něco preventivně a nikdy to k ničemu nebylo. Řeším proto jen akutní stavy, snažím se žít rozumně co se týká stravy a pohybu a beru léky na vysoký tlak. S neduhy stáří si to stejně každý musí vyřídit sám, na to žádné zázračné pilulky nejsou. Úroveň zdravotnictví je podivná. V něčem velký pokrok a pak "selže lidský faktor" a je to....na jednu stranu umí zázraky, ale taky jak pro koho....raději to nerozebírat a nekazit si den. Celé je to v naší republice zralé na další revoluci. Ale kdo důvěryhodný a perspektivní by ji měl vést, to tedy nevidím...

16 jezinka jezinka | Web | 15. května 2012 v 15:07 | Reagovat

Se vším co je tady napsáno souhlasím- se vším.Po vážné operaci břicha jsem byla v nemocnici 2 dny- a mazej domů. 56 dní jsem měla břicho otevřené- dostala jsem domů infuzní roztok a pár kousků gázy,kterou jsem pak musela dokupovat a prý- musíte si to čistit.Nebýt manžela a jeho opravdu silného žaludku- tak to dopadlo nedobře. :-(

17 Hanka Hanka | Web | 15. května 2012 v 15:15 | Reagovat

Když mám občas nějaké zdravotní problémy a mamka do mě hučí, abych šla k doktorovi, říkám jí, že raději umřu bez pomoci lékařů. Kromě toho si myslím, že lékařskou péči přežijí jen silní jedinci. ;-)
Ale vážně, zatím jsem měla docela štěstí a moje praktická lékařka se o mě stará, jako o vlastní. Ono to má důvod, o kterém se nebudu rozepisovat. :-?
Tvoje povídání zrovna moc povzbudivé není, Ali! :-? Připadá mi, že některým lékařům na pacientech vůbec nezáleží, ale jsou i výjimky. :-)
Ať je to jak chce, když se potěšíš s vnoučkem nebo vnučkami, hned je na světě líp. :-)
Přeji ti krásné dny plné radosti a pohody! :-) Hanka

18 Iva Iva | Web | 15. května 2012 v 16:21 | Reagovat

Myslím, že hodně záleží na jednotlivých doktorech. Mám štěstí na lékaře, ale to naplatilo v případě zubaře. Pořád měl zájem mi dělat nový "můstek". Že jsem měla dva zuby na urgentní vytržení zjistila až nová zubařka ke které jsem přešla. Měla jse štěstí, že mne poslala na stomatologickou chirurgii do Prahy. Tam se podivovaly, že jdu až nyní.
Myslím, že se hodně peněz promrhá ve  VZP a na pacienty pak nezbývají.
Alenko, užívej si svého krásného vnoučka. :-D

19 King Rucola King Rucola | Web | 15. května 2012 v 17:13 | Reagovat

To argentinske prislovie je vyborne! K tym porodom: videl som film z nejakych ostrovov, kde dama porodila, dieta padlo do nejakeho piesku ci popola a ona isla rubat drevo. Pan lezal v hupacej sieti a nariekal a vsetci ho lutovali, ake ma "porodne bolesti"! (To bol dokumentarny film.) ;-)

Mna len rozculuje, ze jeden blbec s tym tzv. setrenim zacne, niekde v tramtarii a vsetci"mänedzeri" vsetkych zemi sa musia po nom opicit. :-(

20 Hana Hávová Hana Hávová | Web | 15. května 2012 v 17:17 | Reagovat

Taky přidám svou trošku do mlýna . Jednak z pohledu pacienta , jednak z pohledu zdravotníka .
Co si pamatuju , tak po porodu obou starších ( je to tedy už 20 a více let ) , tak jsem šla domů po normálním porodu za 6 dní . Obě holky jsem odstonala . S Věrkou jsem si přinesla parádní chřipku ( měla jsem 40 cítky a doma týden staré dítě) a s Ivou jsem si střihla taky pěknou virozu . Nikomu to nevadilo . S dvojčatama jsem šla domů po 3 dnech . Růža měla žloutenku a nechtěla jíst , Toník byl v pořádku , pil jak duha ( i za Růžu ) . Ale byla jsem odejita z porodnice ,s tím , že nemají místo a mají hodně porodů . Na svou obvodní lékařku si stěžovat nemůžu ( chodím tam minimálně ).
Jinak si občas říkám , jakpak se asi šetří , když se dělá spousta zbytečných vyšetření u lidí , kterým ta vyšetření stejně jsou na houby ( nebudou případný nález řešit z důvodu věku , nebo celkového zdravotního stavu ) a mnohá vyšetření jsou nepříjemná i bolestivá a také drahá . To samé platí o prodlužování hospitalizace na akutním lůžku i v případě sociální hospitalizace . Od toho jsou LDN adomovy důchodců .
Teď jedno malé překvapení : Jeden den na akutním interním lůžku pro jednoho pacienta s jídlem a základními léky stojí 2 100 Kč . A kde jsou léky drahé ( třeba onkologické ) , nejrůznější vyšetření ( magnetická rezonance stojí 40 000 Kč ) . Obyčejný krevní obraz stojí 350 Kč . Fakt , mám to ze spolehlivého zdroje . ;-)

21 Natty Natty | Web | 16. května 2012 v 5:45 | Reagovat

[9]:Vendy, já si myslím, že ti co "cinkali" byli jen dav, který se zvedl a šel, aniž tušil za čím a pro co. Spousta euforie z něčeho, o čem nikdo z nás nevěděl jaké bude mít následky. Vedli ho ti, jež se cítili utlačování a když se podíváme na "jejich vzorek", tak to byli ti, jež i za minulého režimu žili "nad poměry" a lid využili jen k tomu, aby se měli ještě lépe a "zplundrovali" celou naší zem - a to dokázali pro všechnu budoucí generaci. Je mi smutno, že moje děti a vnoučata budou muset žít z chyb nás všech...pěkný den. :-)

22 Mniška Mniška | Web | 16. května 2012 v 9:07 | Reagovat

Je to vážně smutné, jak jde tady všechno do kytek, jak už začíná být úplně normální, že doktoři jsou líní a ještě si za to nechávají platit. Co se týče mě, já mám naštěstí doktorku pečlivou, ta mě poslala na všechno možné, když sjem si našla bulku v podpaží, ale i bez jakýchkoli prášků nebo diagnózy se to zmenšuje a asi to vůbec nic nebylo. Přece má doktorka neponechala nic náhodě a je vidět, že se opravdu zajímá. Naproti tomu náš ortoped se zeptá jen na to, jestli chci omluvenku do školy na tělocvik, ačkoli jsem ji nikdy nechtěla. Víc neudělá, takže ten je taky pěkně na nic.
Pořád kolem sebe jen slýchám, jak je tady v tomhelstátě všechno špatně, jak zase politici udělali nějakou botu. Nikde žádné pozitivum, nikde žádná reforma, která by za něco stála, která by opravdu pomohla. Všechno je špatně, všechno jde do kytek. Chudák náš český stát, který tak dlouho bojoval za svou svobodu.

23 signoraa signoraa | Web | 16. května 2012 v 9:34 | Reagovat

[9]: Patřila jsem mezi ty, kteří stáli na Václaváku, poslouchali s nadšením, že konečně dojde ke změně, viděli po letech umělce, kteří nesměli vystupovat. Nevadilo mi, že mě zebou nohy, cítila jsem se št'astně. V ty dny jsem vnímala obrovskou euforii a věřila, že když se nebudeme mít líp my, tak naše děti určitě ano. Tohle jsme ale opravdu nechtěli.
Nezatracuji přírodní léčbu, mnoho věcí sama řeším bylinkami a čaji, ale jsou nemoci, na které jsou bylinky krátké.
Děkuji moc za přání k vnoučkovi. :-)

[11]: Mám kamarádku, která žije v Německu od roku 1980 a občas k ní zajedu, či ona se stavuje u nás. Má bavorské občanství, její muž si nechal české, kvůli podnikání tady. Probírali jsme několikrát to, jak se podniká tady a jak v Německu. Tam u vás mají lidi disciplinu, zodpovědnost a i platební morálku, tady v Česku je to džungle.
O ambulantních porodech jsem zatím neslyšela, tady je praktikován domácí porod za účasti porodní asistentky, ale několik "průšvihů", které se už staly, spoustu maminek od toho odradí. Ambulantní porod by byl určitě lepším řešením, byla by - na rozdíl od domácího - zajištěna péče na úrovni, v případě komplikací.
Děkuji za pochvalu Jiříčka. :-)

[12]: Tak to je síla. Docela by mě zajímalo, jak tvůj švagr na tu otázku zareagoval.
Já u svého doktora od listopadového uschopnění nebyla a drobné virózy se snažím kurýrovat sama. Už jsem psala, že nezatracuji bylinky, spíš naopak. Je spousta neduhů, které jimi léčím. A tlak mi měří jednou za čtvrtletí plicařka. :-)
Vnouček je obrovská radost. :-D

[13]: Moc děkuji za přání. :-)

[14]: Já byla na preventivní prohlídce před zhruba 3 a půl roky a byla jsem překvapená, co vše jsem musela absolvovat. Pak jsem věděla, jak na tom jsem. Tehdy byl náš pan doktor pečlivý, snaživý, dokonce si mě pozval na internu do Motola, kde v té době ještě dělal a udělal mi sono. Další prohlídku jsem měla absolvovat loni, když jsem marodila. Nějak to vyšumělo do vytracena. Mám pocit, že se začal věnovat alternativní léčbě.
Z tvého příspěvku je mi jasné, že "drzá čela" jsou na tom lépe - a to se netýká jen zdravotnictví. :-D
Děkuji moc za přání Jiříčkovi, věřím, že bude obklopen láskou nás všech a určitě nikdo z nás nebude šetřit úsměvy. :-D

[15]: Také se snažím o zdravý životní styl, ale bohužel někdy mě "bací bacil" a zkomplikuje astma, se kterým se už mnoho roků potýkám. Za pomoci léků se dá s astmatem žít docela běžný život.
Máš pravdu v tom, že stáří nezastavíme, musíme se s ním naučit žít a užívat si každého dne.
Nevím, možná místo revoluce by mohla stačit defenestrace. :-D

[16]: Mého muže propustili necelých 24 hodin po operaci, operační ránu přelepenou náplastí. Dcera pro něho jela autem a já šla do lékárny koupit další náplasti a hlavně něco na bolest. Po dvou dnech od propuštění ho dcera vezla k našemu praktickému lékaři, kvůli neschopence a ten ho vyhodil s tím, že neschopenku mu povedou na chirurgii, protože byl na operačním chirurgickém výkonu. Dcera ho znovu naložila do auta a vezla ho na chirurgii. V čekárnách kvůli administrativě pročekal tehdy 3 hodiny a když ho dcera vezla domů, měl toho "plné kecky".
Otevřené břicho je průšvih a tvůj příběh dokládá, že ve zdravotnictví opravdu není vše v úplném pořádku. Ještě, že tě tvůj manžel dokázal ošetřit.
Doma pak po operaci marodil 8 týdnů.

[17]: Já k tomu našemu praktickému chodím opravdu jen tehdy, když je mi hodně zle a potřebuji neschopenku. Jinak mnoho věcí řeším pár dny dovolené a víkendem a snažím se kurýrovat.
Souhlasím s tím, že je mnoho dobrých a pečlivých lékařů. Mám štěstí na báječnou doktorku na plicním, která mě vyšetřuje nad rámec toho, co by měla dělat.
Moc chválím asistenta na ORL v Motole, který mě před 14 lety operoval a ke kterému chodím pravidelně na endoskopii. Tehdy jsem si po operaci myslela, že mě vrátí zpátky na obvod, ale ponechal si mě ve své péči. I když je vyšetření nepříjemné, vím, že pan doktor má zájem. Za ty roky, co k němu chodím, jsem nikdy neslyšela na jeho adresu něco negativního. Před lety jsem šla na kliniku, když měl dovolenou. Seděla jsem na hlavní ambulanci a čekala, kdo se mě ujme. Přišel v krat'asech a v tričku do čekárny a vzal mě a jednu pacientku sebou na vyšetřovnu. Cestou mi řekl, že má sice dovolenou, ale že v pátek operoval jednu paní a přišel se podívat (o své dovolené) jak na tom je. A když už byl na JIPce, zašel se podívat, zda není na ambulanci někdo z "jeho pacientů". Takových, kdyby bylo více. :-)

Přeji také krásné dny a opravdu - ve společnosti vnoučat pookřeju. :-D

[18]: Ivo, je to přesně jako o lidech. Někteří jsou dobří, jiní špatní. Ještě, že u vás nastoupila nová zubařka, kdoví, jak by to dopadlo. :-D
Souhlasím s tím, že hodně peněz se promrhá ve zdravotních pojišt'ovnách, stačí se podívat, jaké mají paláce. ;-)
Vnoučka si budu asi víc užívat, až bude trošku větší. Ted' je plně závislý na mamince. :-D

[19]: Přísloví je bohužel pravdivé. Něco podobného, co popisuješ jsem kdysi četla, tuším že se to odehrávalo v Papui, ale jistá si tím nejsem.

[20]: Já šla se synem v roce 1978 pátý den a s dcerou (1981) až osmý den. Nejdříve jsem měla problémy já a pak se u dcery rozvinula silná novorozenecká žloutenka. Těch pět dní býval standard, pokud nenastaly komplikace. Dcera šla u obou holek také pátý den. Vzpomínám si, že v roce 1978 byl baby boom, ale nikoho nepouštěli dříve, jako tebe v případě dvojčat. Na všech pokojích byla lehátka a dokonce některé maminy ležely na lehátku na chodbě a čekaly, až někoho propustí a dostanou se na pokoj. :-)
Hani, ty jako zdravotnice do toho vidíš víc, než my ostatní, kteří na to vše hledíme okem pacienta. Věřím, že se dělá spousta zbytečných vyšetření, která se pak vykazují pojišt'ovně. Akutní lůžka v Praze se ale opouštějí hodně rychle (viz můj muž).
Muž mi ukazoval výpis za loňský rok a byla jsem překvapená, kolik stála jeho operace a další vyšetření. Sama jsem byla překvapená, když mi ve čtvrtek v lékárně dali účet za léky na astma. Byla tam cena pro pacienta a celková cena léků. Kdybych to měla platit, nevím, jak bych se s tím popasovala. Cena za léky byla 3488 Kč, já doplácela 194 Kč. Ceny, které uvádíš, odpovídají těm, které jsem viděla na mužově výpisu. ;-)

[22]: Mniško, je mi upřímně líto vás všech mladých, protože vás asi nečeká nic hezkého. Prodloužený věk odchodu do důchodu, úspory, problémy s hledáním si zaměstnání. Pomyslné světýlko na konci tunelu se jaksi někam vytratilo.
Bud' ráda za pečlivou a dobrou doktorku, ne každý má takové štěstí. :-)

24 Jezurka Jezurka | Web | 16. května 2012 v 17:41 | Reagovat

Jak jsem si tak přečetla, tak jsi krásně píchla do vosího hnízda a na toto téma by se toho napsalo, že bychom se asi všichni divili! My s manželem máme štěstí, že máme výbornou praktickou lékařku, která nás zná už pomalu 30 let a poradí i po telefonu, dokonce mi i poslala sanitku, aby mne odvezla do nemocnice. Na kontrolu na internu chodíme 2 x za rok (já se srdíčkem a manžel s vysokým tlakem a cukrovkou), dělají nám EKG a vyšetření krve odběrem a také moči. Jinak si taky myslím, že je to všechno "v háji", ale určitě tohle nechtěl NIKDO! Ani v roce 1989!

25 pavel pavel | Web | 16. května 2012 v 18:40 | Reagovat

Hezké mimino. Já tady naopak teď v Německu šel se žaludkem, protože mne bolel poté chřipce a ona mne posla na všechny vyšetření která ji napadla. Od srdce až po dermatologii. Abych se snad cítil nemocnej. :-(

26 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 17. května 2012 v 0:02 | Reagovat

Ano taky se mě zdá, že dnes propouští z nemocnice příliš brzo. Na druhou stranu se nedivím, jak je jich tam tak málo na tolik pacientů. No cinkali a nyní je docinkáno. Opravdu je s podivem pozorovat jak si někteří i při kontrole účtují, nebo chtějí účtovat těch 30,- kč. Já mám svou praktickou lékařku zodpovědnou, dost často ve srovnání s jinými lékaři mých přátel.
Malému i tobě Alenko přeji chvíle pohody. :-)

27 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 17. května 2012 v 0:06 | Reagovat

Ještě Ali k tomu přidání v minulém tvém příspěvku - řekni: "Ani za pytel buráků", to já vždy říkám, když nemá cenu mě přemlouvat. Rozesměji se jak se začne dotyčný v zoufalství ptát: "Ty máš tak ráda buráky?" :-D Jo a ta výstava tak pejsky můžu, ale nyní mě kňučí a štěkají dva od vedle sousedů a to pak je dlouho nemusím. Jinak ti krasavci z výstavy jsou šik. :-)

28 signoraa signoraa | Web | 17. května 2012 v 15:14 | Reagovat

[24]: Ježurko, bud' ráda, že máte báječnou a pečlivou lékařku, protože to je "výhra v loterii". :-)
Máš pravdu v tom, že to co je tady ted', opravdu nikdo nechtěl.

[25]: Miminko se povedlo, mám z něj radost. Lékařka v Němcích určitě chtěla zjistit příčinu tvých bolestí a ujistit se, že něco nezanedbala. :-)

[26]: Já mám ten názor také, ale z komentářů tady jsem zjistila, že se po císaři opravdu pouští už pátý den. Za nás to vůbec nebylo a v podstatě před pěti roky, kdy rodila dcera.
Dobrá praktická lékařka je terno. Já jsem o tom svém byla až do druhé loňské nemoci přesvědčená, že je také dobrý, ale ... pak když slyším případy kolem, začínám o něm pochybovat.
Děkuji za přání k vnoučkovi. :-)
P.S. Pytel buráků nemá chybu, někdy to použiju. :-D

29 Amelie Amelie | Web | 18. května 2012 v 13:30 | Reagovat

jako zdravotník jsem měla opravdu mizerný plat. za tu zodpovědnost to nestálo.  O úrovni zdravotnictví si nedělám iluze. Otec mi 5 let umíral na rakovinu a byla to tragédie.
Vnouček je náádherný, miluji malá voňavoučká miminka.

30 punerank punerank | E-mail | Web | 23. května 2012 v 11:19 | Reagovat

... A někdy paradoxně pomůžou jen ty byliny a citron. Co když se za pár měsíců nebbo let začnem děsit s každým zvláštním pocitem, jestli snad nemáme rakovinu?
Mně to přijde jako takový vlny, jednou na všechno dělají testy a jsou pozorní, za půl roku píšou antibiotika a to stejný lék na skoro všechno napříč republikou a příště zase byliny, citron a jarní únava...
Náš obvoďák je takový... že tam prostě je. Pošle mě, kam mu řeknu, když přidám nějaké to projistotu nebo radši... Nebaví mě ale vymýšlet si, takže nemám tušení, jestli by opravdu na něco přišel sám od sebe:)

31 WaclawM WaclawM | E-mail | 17. ledna 2017 v 18:13 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na signoraa.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

32 ZdenekY ZdenekY | E-mail | Web | 29. dubna 2017 v 13:03 | Reagovat

Velmi pěkný blog, těším se na nová pracovní místa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama