. .


....Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...




Je to ruský ....

27. září 2016 v 20:22 |  Akce, nejen kulturní

Tak takhle začínala věta, kterou jsem vyslechla ve frontě na lístky do divadla.
Máme už třetím rokem předplatné do Městských divadel pražských a do divadla chodíme minimálně jedenkrát do měsíce. Někdy se to sejde, že jdeme i vícekrát. Ted' v září jsme byli v divadle dokonce třikrát.
Třetí rok předplatného značí, že už jsme viděli z repertoáru MDP spoustu her. Zatím se nám ještě nestalo, že bychom z divadla odcházeli zklamaní. Naopak, to, co jsme shlédli, se nám pokaždé líbilo. Jak Divadlo ABC, tak Rokoko mají nejen velice dobrý repertoár, ale i soubor báječných herců. A živému představení se opravdu nic nevyrovná.

V červnu, v době, kdy jsme pobývali v Itálii, měly v MDP premiéru dvě hry. V ABC Evžen Oněgin, v Rokoku Strýček Váňa.
Pro lístky chodím každý měsíc a využívám výhody předplatitele, což v praxi značí, že máme možnost si zakoupit lístky s dvoudenním předstihem, oproti zahájení oficálního předprodeje. Ale i přesto je před divadelní pokladnou pokaždé fronta. A jak to tak bývá, lidé ve frontě se spolu baví a to povětšinou o divadle.

Koncem srpna, kdy u nás byly vnučky, jsem připravila věci na oběd, manželovi řekla co a jak a vydala se pro lístky. Pokladna v ABC otevírá v 11 hodin. Byla jsem tam už před půl jedenáctou a stály přede mnou dvě ženy, přibližně stejného věku, jako jsem já. Chvilku po mně přišel mladší muž, který se nás zeptal, zda jsme už viděly Holky z kalendáře a jaké to je. Obě ženy neviděly a já odpověděla, že jsem hru viděla a že opravdu stojí za to a pak dodala, at' se připraví, obrazně řečeno, na smích i slzy. První půlka je víc než veselá a pak je to hodně dojemné.
Vím, nebyla jsem tím správným člověkem, který hru viděl, abych jí mohla doporučit, či nedoporučit, protože mě se opravdu líbilo vše, co jsme tady měli možnost shlédnout.
Ne, nejsem nekritická, odešla jsem z divadla už o přestávce, někde jsem představení doslova přetrpěla a v jednom divadle, sedíc ve druhé řadě, jsem dokonce usnula. Museli mě tehdy vidět i účinkující.
Ve frontě se rozproudila živá debata o hrách a hercích a já pak pronesla, že zvažuji, zda v říjnu půjdeme na Oněgina nebo na Strýčka Váňu. Obě hry jsem už viděla, Oněgina v mládí a na Strýčkovi Váňovi jsme byli s mužem před pár roky Na Zábradlí. Můžeme pak porovnávat.
Jedna z žen se na mě pohoršeně podívala a pronesla: "Je to ruský, na to bych v životě nešla."
Ta věta mě šokovala a chvilku jsem přemýšlela nad tím, zda je žena taková vlastenka, která apriori zavrhuje vše, co by mohlo pocházet z Ruska, nebo že je jenom hloupá.

Už koncem května jsem totiž koupila lístky na hru Nikolaje Vasiljeviče Gogola Hráči.
Ano, je ruská.
Shlédli jsme jí včera a opět byli nadšeni. Spolu s námi i další diváci v hledišti Rokoka. Dlouhotrvající potlesk a opakované "děkovačky" účinkujících, nebraly konce.

Nebudu prozrazovat děj téměř zapomenuté Gogolovy hry, abych případné další diváky neochudila o zápletku.
Hra je o vášni ke hře, o podvodu a umění podvádět. Děj se odehrává v prostředí falešných karetních hráčů, jejichž filozofie je jednoznačná: "Bystrý vtip, jasný rozum a hlavně žádné ohledy."
Jedná se o podraz podle ruského klasika, který v letech 1982 - 1991 patřil mezi velice úspěšné inscenace Činoherního klubu.
Příběh okradeného podvodníka má potenciál zaujmout i současné diváky.
Ač byla hra napsána už v roce 1842, jsou její slova až krutě pravdivá i v dnešní době.

V Rokoku měla tato hra premiéru už v červnu 2008 a stále patří do repertoáru. V režii Petra Svojtky a v překladu Leoše Suchařípy, podle jehož překladu se hra hrála i v Činoherním klubu, je k vidění excelentní výkon Michala Dlouhého, jemuž zdárně sekundují Vasil Fridrich, Aleš Procházka, Lukáš Jurek a další.
Ano, hra je ruská, ale to v žádném případě nesnižuje její kvality.

P.S. Ve čtvrtek pojedu pro další lístky do divadla, tentokrát už na listopad. Manžel bude muset pohlídat nejen holky, ale i kuře v troubě.
Už s tím počítá. :-D
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kitty Kitty | E-mail | Web | 27. září 2016 v 21:03 | Reagovat

Závidím vám... :-(

2 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 27. září 2016 v 21:38 | Reagovat

To je výrok zhruba na úrovni spolubydlící mé kamarádky, která si kriticky přeměřila pohledem program Hubičky z Janáčkova divadla a pak prohlásila: "Víš, já na ty knížky moc nejsem." :D
Zrovna Evžen Oněgin je skvělý. Viděla jsem ho sice "jen" jako operu, ale taky jsem ho četla a v obou případech jsem z toho byla celá pryč a příběh ve mně dozníval ještě dlouho.

3 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 27. září 2016 v 21:48 | Reagovat

Osobně je mi zcela jedno, odkud divadelní představení "pochází". Ta žena jen prokázala, jak je přízemní a nevědomá, nesečtělá, vlastně nevzdělaná. Moc se ale nediv, dějepis se nyní "přepisuje" na události se dívá z jiného úhlu a kdo nepomluví vše, co bylo, není IN.

4 signoraa signoraa | Web | 27. září 2016 v 21:56 | Reagovat

[1]: Kitty, tohle je výhoda života ve městě. :-)

[2]: Souhlasím, někteří lidé jsou opravdu hloupí, nebo jen povrchní.
Z dob studií si ještě pamatuji Tat'ánin dopis Oněginovi, dokonce bych ho, alespoň úryvek, mohla zarecitovat v ruštině, ze které jsem maturovala.
Já píšu vám - co mohu více?
Co ještě mohu dodat?
Teď vím, že máte právo sice
mne pohrdáním potrestat ....
Uvízlo mi to v hlavě, zda správně,nevím. :-D

5 signoraa signoraa | Web | 27. září 2016 v 21:59 | Reagovat

[3]: Ruženko, naprosto s tebou souhlasím, že někteří lidé jsou opravdu nevědomí a povrchní. Radši nebudu IN. :-D

6 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 27. září 2016 v 22:21 | Reagovat

Jedna z mých oblíbených pohádek z dětství je Finist, jasný sokol.
Pokud dobře pamatuji, tak ruská.
A kolik lidí každý rok tradičně kouká na Mrazíka? :-)
Moje maličká miluje Labutí jezero...

Fajn, Rusko má možná svý mouchy, ale autory s úžasnou fantazií jim nikdo upřít nemůže :-)

7 děda tik tak děda tik tak | Web | 27. září 2016 v 22:54 | Reagovat

Kolik hloupostí napovídají lidé jen proto, že chtějí říct něco chytrého.  Rozum má své meze, ale omezenost je neomezená. ;-)

8 signoraa signoraa | Web | 27. září 2016 v 23:05 | Reagovat

[6]: Já si zase z dětství pamatuju film Pruhovaná plavba, který byl také ruský. A Mrazík? Na něm už vyrostlo několik generací diváků. :-D
Labutí jezero je krásné, vůbec se tvé malé nedivím. :-D
S tvou poslední větou beze zbytku souhlasím. :-)

[7]: Přesně tak - lidská hloupost nezná mezí. :-)

9 Sugr Sugr | E-mail | Web | 28. září 2016 v 6:51 | Reagovat

Dodnes vzpomínám na nádhernou pohádku, kde se pravila slova: Jdi tam, nevím kam, přines to, nevím co.:-) Byla to ruská pohádka a nebyla vůbec špatná! :-)
Ostatně pohádka Mrazík je dodnes velmi oblíbená u všech věkových kategorií. ;-)

10 VendyW VendyW | E-mail | Web | 28. září 2016 v 8:52 | Reagovat

Holky z kalendáře znám jako film. Výtečný film na který se vždy znovu ráda podívám a film, kterému vévodí skvělý výkon Helen Mirren. Co se týče ruských her. No, ne že bych a priori odsuzovala ruské klasiky, nicméně vadí mi ten šílený patos jejich děl. Když jsem poslouchala Racka tak jsem se už modlila aby byl konec. Revizora, představení Činoheráku jsem jakž takž překousla díky skvělému obsazení, a tím to skončilo, neb já a ruští klasikové jsme šli každý na opačnou stranu. Jediné co se mi líbilo byl film Karamazovi, protože tam byly jen střípky tohoto díla takže to mělo spád a švih, což právě těm dílům chybí. Jsou taková strááááášně umluvená a nic.

11 signoraa signoraa | Web | 28. září 2016 v 10:32 | Reagovat

[9]: Ta slova z pohádky jsou mi také povědomá. :-) Mrazíka vysílají v televizi každý rok a já si vzpomínám, že býval i součástí besídek u mého zaměstnavatele. Pamatuju se, že když spadly z oblohy kyje, moje dcera se rozbrečela na celé kolo, protože se lekla. Byla v té době ještě dost malá. :-D

[10]: Vendy, souhlasím, že ve spoustě her ten patos opravdu je, ale tady nebyl. Byla jsem natolik vtažena do dění na jevišti, že mě samotnou překvapilo, když jsem zjistila po prvním jednání, že trvalo hodinu.
Karamazovi - myslíš film z roku 2008, který byl natočen v hutích v Krakově s herci Dejvického divadla? Pokud ano, ten byl skvělý.
Film Holky z kalendáře jsem neviděla, divadelní zpracování je skvělé.

12 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 28. září 2016 v 10:40 | Reagovat

[6]:
A Kostěj nesmrtelný!

[10]:
Co se týče ruské povahy, o té podle mne výborně vypovídal Tarkovského film "Andrej Rublev".

13 Intuice Intuice | E-mail | Web | 28. září 2016 v 13:16 | Reagovat

Od Gogola jsem četla za studií nějaké povídky jako povinnou četbu a nebyly špatné. Určitě to bylo dobré představení. :-)

14 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 28. září 2016 v 14:17 | Reagovat

Byla doba, kdy jsme hodně četli ruské autory i jako povinnou školní četbu na střední škole a ruští autoři se v divadlech hráli převážně. nechodila jsem do divadla zas tak často, protože na malém městě ty možnosti takové nejsou a většinou tu herecké skupiny hostují. Jezdili jsme hodně do Zlína a párkrát do Ostravy a takové návštěvy divadel byly dost náročné. Ruské hry mi dějově přijdou docela zajímavé, ale nějak se mi zdá, že jsou jak bych to řekla zbytečně natáhlé, rozvláčné a to byly i filmy. Jinak nerozlišuji, odkud pochází autor a z jakého prostředí hra asi bude.
Asi bych se měla také trochu zkulturnit a na nějaké to představení u nás jít. Od dob, kdy jsem byla mladá se kulturní zažízení opravdu zmodernizovalo, už to není sezení na obyčejných dřevěných židlích rozložených v sále. :-)

15 Chudobka1970 Chudobka1970 | Web | 28. září 2016 v 14:38 | Reagovat

Tak to vám tak trošičku závidím. Mě by stačilo i jednou do roka zajít do divadla... ;-)  :-)

16 Amelie Amelie | Web | 28. září 2016 v 15:32 | Reagovat

Týý jo, to by se mi taky líbilo. Divadlo zvládnu s bídou jednou za rok. A ruskou literaturu mám ještě z gymnázia moc ráda, tak bych šla hned.

17 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 28. září 2016 v 19:19 | Reagovat

[9]: To jse, zažíval v dětství jako realitu---sloč tam pro to, jak se tomu nadává...někdy to bylo jasné, ale občas jsem mšl asi dlouhé vedení.. :-)

18 tinka77 tinka77 | Web | 28. září 2016 v 19:21 | Reagovat

Tak to divadlo tiež ticho závidím. Ja sa dostanem doň tak 1x do roka a aj to so zájazdom a nie podľa svojho výberu. :-D Eugen Onegin a list Tatiany je skvelý. Ale obyčajne sú ruské diela trošku melancholické a ťažko psychoanalytické - možno preto povedala pani je to ruské - trebárs mala náladu na niečo ľahšieho. ;-) ja si púšťam večer second waltz od Šostakoviča. Skvelý valčík a to nad Straussovcov nie je :-D Asi treba riešiť kvalitu a nie pôvod :-?

19 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 28. září 2016 v 19:21 | Reagovat

Holt si někdo plete carskou Rus s SSSR :-)

20 Sugr Sugr | E-mail | Web | 28. září 2016 v 19:24 | Reagovat

[17]: Ty jsi žil v pohádce? Tý jo, to se někdo měl! ;-)

21 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 28. září 2016 v 20:39 | Reagovat

Pohádky  byly překrásné. Krásná výprava, dobří herci různých národů a tím i tváří. Kteří herci v divadle nepřehánějí? Podívejte se na některé moderní hry - jsou o ničem...jen kecání , řvaní, hádání. To je prostě divadlo, zesílený obraz života.Neviděli jste někdo :
Překrásné baletní filmy- Labutí jezero, Bachčisarajská fontána, Sadko. Nebo pohádka Kamenný kvítek. Některé gruzínské filmy a hry.

22 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 29. září 2016 v 10:33 | Reagovat

[20]: S odstupem času dětství někdy připadá opravdu jako pohádka... ;-)

23 Maruš - Fukčarinka Maruš - Fukčarinka | Web | 29. září 2016 v 13:30 | Reagovat

Na jednom z Novoročních koncertu jsem si takto udělala obrázek o panu řediteli učňovské školy v našem městě. Seděl v řadě nad námi s krajským inspektorem školství - oba znám. Pan ředitel prohlásil, že to bylo strašný - dnes rusáky.Vystupoval tehdy Peter Dvorský a zpíval od skladbu od Čajkovského z Oněgina ;-)Nastražila jsem obě uši a čekala odpověď pana inspektora - něco na způsob hmm s úsměvem. Chtěla jsem jim říct, pánové a to vychováváte naši mládež. ;-)

24 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 29. září 2016 v 15:56 | Reagovat

Začátkem září jsme s kamarádkou byly na představení Tři sestry ve Stavovském divadle (Čechov). Představení se nám líbilo, i když, pravda, některé scény mohly být zkrácené. Vinohradské divadlo kdysi dávno uvedlo Revizora, a tak bezvadnou hru jsme dlouho neviděli. Paní byla zřejmě zastáncem rovnice ruský = blbý, tak to je mi jí docela líto ;-)  :-)

25 beallara beallara | Web | 29. září 2016 v 20:41 | Reagovat

Přiznám se, že mě toto nechává naprosto chladnou, protože národnost autora je podružná...já chodím do divadla moc ráda a do stejného divadla jako Ty / třeba se jednou potkáme o přestávce :D  :D  :D / a děkuji moc za skvělý tip :-)  :-)  :-)

26 Felix Felix | Web | 30. září 2016 v 7:56 | Reagovat

Jsem sice mlaďoch, ale k Rusku mám pozitivní vztah, pracoval jsem tam. Na Gogolovi jsem byl v divadle v Kaliningradě na hře Vij (Вий). Byl jsem nadšený! Navíc N.V.Gogol pobýval nějakou dobu dokonce i v českém Jeseníku. 8-)

27 Iva Iva | E-mail | Web | 30. září 2016 v 19:39 | Reagovat

Dnes je moderní zavrhnout vše co je ruské. Paní chce být IN - co jiného dodat. 8-)  :-)

28 beallara beallara | Web | 1. října 2016 v 7:53 | Reagovat

Je to ruský a až do konce roku vyprodaný :-!  :-!  :-!  :-!  :-!

29 Kerria Kerria | Web | 1. října 2016 v 20:03 | Reagovat

Dokud jsem žila v Brně, chodívala jsem do divadla, ne zrovna často, ale několikrát za rok. Nevadilo mi ani jít samotné. Tady nemám možnost a manžel divadlu neholduje, takže nejde ani nikam si zajet autem. O zájezdy zřejmě taky není zájem, nabídka místní CK žádná. Vynahrazuju si to 1x ročně na festivalu ochotnických divadel, kdy během týdne shlédnu všecko, co se dá. A bývají to vážně úžasná představení!

30 Pižlík Pižlík | E-mail | Web | 2. října 2016 v 12:21 | Reagovat

Je to ruský, ale dobrý. Mně se zaké líbí Evžen Oněgin jako opera a a také je to ruský. :-)

31 Van Vendy Van Vendy | Web | 2. října 2016 v 18:30 | Reagovat

Někdo je tak vymytej z Putina, že zavrhuje automaticky všechno ruské, zřejmě. Nebo to byla prostě blbá kravka. Mně ruské filmy ani knihy sice moc nelákaly, nicméně jsem jich několik přečetla a byla příjemně překvapena. Navíc, miluju ruské pohádky, ruské strašidelné povídky a třeba taková Podobizna, která je perfektně zfilmovaná v rámci filmů pro pamětníky, je tuším od Gogola. Taťánin dopis Oněginovi zná snad každý (no dobře, tahle Rusko nenávidící dáma asi ne) a ten příběh (Evžen Oněgin) byl kvalitativně hodně dobrý. Vojnu a mír jsem jen zkusila, kdysi, a bylo to na mě moc rozvláčné, možná jsem na to nebyla zralá. Přesto ji nezavrhuji, protože patří k vrcholným světovým kouskům. A ruské filmy nakonec mají taky něco do sebe, a co se týče fantasy nebo scifi, ruští spisovatelé byli velmi dobří (Piknik u cesty je jedna z nejlepších scifi knížek na téma setkání s návštěvníky z vesmíru).

32 Van Vendy Van Vendy | Web | 2. října 2016 v 18:31 | Reagovat

P.S. mile mě pobavilo tvé přiznání, že i divadlo může nudit. Já takhle usnula jednou v kině, ale to bylo protože jsem byla unavená, a ne že ten film byl nudnej. Ovšem filmu to bylo jedno, ale herci naživo z toho museli mít smíšené pocity :D

33 signoraa signoraa | Web | 3. října 2016 v 17:55 | Reagovat

Tak se konečně dostávám k tomu, abych reagovala na komentáře. Vnučky jsme včera večer odvezli do Košíř a předali je zet'ovi. Dcera přiletěla večer.

[13]: Já také četla nějaké povídky a viděla jeho Revizora a Ženitbu. :-) Oboje super.

[14]: V rámci povinné četby jsem toho také přečetla celkem dost a něco dokonce i rusky. Dnes už by mi asi azbuka dělala trochu problémy. Ale domluvím se, Emu jsem dva roky vodila k ruské primabalerině, takže jsem si ruštinu trochu procvičila.
S kulturou a návštěvou divadel je to na menších městech trochu komplikované, možná ne trochu, ale dost komplikované.
Tohle je výhoda velkého města a spousty možností. :-)

[15]: Jak už jsem psala výše, tohle jsou problémy malých měst. Přeci jenom tady je spousta možností, ale menší města jsou fakt závislá na tom, zda tam nějaké divadlo přijede hostovat. Třeba se zadaří. :-D

[16]: Určitě by se ti to líbilo, o to víc, že máš, jak píšeš, ruskou literaturu ráda. :D

[18]: To je přesně problém měst, která nemají stálou divadelní scénu, protože tam jsou diváci odkázáni na toho, kdo přijede hostovat. Tat'ánin dopis je opravdu skvost, uměla jsem jeho začátek kdysi rusky. :-D Souhlasím s tebou, že by se opravdu měl brát ohled na kvalitu díla a ne na jeho původ. :-)

[19]: S tím nelze než souhlasit. :-)

[21]: Pohádky se vysílají ještě dnes a dívá se na ně už kolikátá generace dětí a nejen jich. :-D Labutí jezero jsem viděla v Národním divadle a byl to nezapomenutelný zážitek. S dcerou jsme byli na představení baletu Bolšévo Těátru z Moskvy. Taky to byl skvělý zážitek. :-)

[23]: Ten koncert musel být skvělý zážitek a pan ředitel je tupec. A to se hodně mírním ve výrazech. :-D Nicméně mi to připomíná jednoho z nejvyšších manažerů v boleslavské Škodovce. Kdysi dávno firma, kde jsem pracovala, pořádala večerní plavbu po Vltavě a tenhle ignorant se ptal, co to je tam za ty věže. Byl překvapen, když mu kolega řekl, že je to Vyšehrad. Už i moje vnučky vědí, co to je!

[24]: Tři sestry jsem také kdysi viděla, jsou trochu "rozvleklejší", ale mně to nevadí. Revizor už je opravdu klasika. Ta paní ve frontě na lístky byla asi opravdu jen hloupá. :-)

[25]: Třeba se tam jednou opravdu potkáme. :-D Do divadla chodím opravdu moc ráda a stejně jako ty neřeším národnost autora.

[26]: Musela jsem se podívat, o čem hra Vij je, protože jsem se s jejím názvem setkala až tady. Každopádně to musela být parádní podívaná. :-D

[27]: Přesně tak. Paní chtěla být IN a ani netuší, oč se připravuje. :-D

[28]: Simčo, zatím je to vyprodané jen do konce listopadu. Předplatné na prosinec ještě není, tak je šance lístky sehnat. :-)

[29]: Ve velkých městech opravdu není problém "jít za kulturou". Ani mě nedělá problém jít sama, ale když jdeme v páru, můžeme potom společně hodnotit jaké to bylo a sdílet prožitky.
Muž se mnou chodí rád na činohru, ale tím to končí. Jednou byl se mnou ve Státní opeře a protrpěl to. Takže opera, balet a koncerty vážné hudby je oblast, kam chodím s dcerou.
Ochotnická divadla mají také něco do sebe, je to většinou svěží. Moje spolužačka se účastní každoročně Jiráskova Hronova a krom toho, že byla oceněna jako nejlepší herečka v roli Raněvské v Čechovově Višňovém sadu, byla vidět i v televizi, kdy hrála v Mistrovi a Markétce od Bulgakova. A to vše jako ochotnice. :-D

[30]: Naprosto s tebou souhlasím. :-D

[31]: Ano, někdo opravdu odsuzuje vše, aniž by o tom cokoli věděl. Mě ta věta doslova šokovala. Prostě mi ruská literatura, hudba, divadelní hry nevadí. Vojna a mír byla už několikrát zpracována filmaři, naposledy asi před deseti lety a podíleli se na ní herci a filmaři z několika evropských zemí. Kdyby to nestálo za nic, asi by to nikdo znovu netočil. :-)

[32]: Opravdu divadlo může nudit a také se nemusí líbit. Představení, na kterém jsem usnula je hodnoceno hodně pozitivně. Jedná se hru Edwarda Franklina Albeeho - Kdo se bojí Virginie Woolfové. Nějak jsem se nemohla vcítit do děje, absurdní drama mi moc neříkají. Podobně jsem přetrpěla Havlovy hry a jedinou výjimkou bylo Largo desolato - možná proto, že v hlavní roli hrál Jiří Bartoška. :-D

34 Miloš Miloš | Web | 3. října 2016 v 22:03 | Reagovat

Ta paní je opravdu hloupá. Dá se pochopit, že stalinismus 50. let, srpen 1968 a normalizace nám poznamenala život, ale co s tím má společného Puškin a Čechov? Čechova a Gogola mám mezi oblíbenými spisovateli, mám je rád jak pro jejich literární humor, tak vážnější a vážná dramatická díla.

A Čajkovskij je snad nejvšestrannější skladatel vážné hudby. Složil hudbu k operám, baletům, dále symfonie, koncerty pro klavír, housle, klavírní cykly, písně.  

My předplatné do divadla nemáme, protože se v Brně snažíme navštěvovat různá divadla, koupi lístků to však hodně komplikuje. Poslední dobou to raději zkoušíme přes internet.

35 helena-b helena-b | Web | 3. října 2016 v 22:58 | Reagovat

Ano, paní je hloupá a nevzdělaná. Já mám  předplatné do Národního divadla moravskoslezského v Ostravě na jeden kousek měsíčně. Činohru, operu, balet, muzikál a myslím, že je tam letos i jedna opereta.V minulé sezóně jsme měli 2 činohry lehčího charakteru a co já bych dala za ruskou klasiku! Do loňska jsem v divadle nebyla dlouho, dlouho. Nakonec jsem byla sama sebou udivená, že se mi nejvíc líbily opery, které jsem do té doby neznala. Letos začínáme až koncem října. Být u toho je úplně něco jiného, než sedět u bedny a navíc se člověk jednou za čas alespoň trošku lépe přioděje a připadá si jako člověk... ;-)  :-D

36 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. října 2016 v 23:11 | Reagovat

A co dětem se nelíbil - No počkej zajíci! Nu pogodi! Bylo mi kolikrát toho vlka líto, jak s ním zajíc vydrbával-omlouvám se za ten výraz. :-D

37 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. října 2016 v 23:12 | Reagovat

[36]: Měl tam být otazník? Nelíbil se? Myslím, že ano a hodně. Je i na internetu v Youtube.

38 signoraa signoraa | Web | 3. října 2016 v 23:57 | Reagovat

[34]: Ta paní je opravdu hloupá, ale asi si to neuvědomuje.
Spousta lidí nerozlišuje mezi ruskou klasikou a "díly", která vznikla za komunistické éry. O mnoho tím přicházejí.
Předplatné do Městských divadel máme už třetím rokem a mimo něj chodíme i do jiných divadel. Co se repertoáru týče zatím MDP vítězí. :-D

[35]: Souhlasím s tebou  hloupá a navíc nevzdělaná.
Předplatné do divadla v Ostravě je zajímavé, protože máš možnost vidět více žánrů, nejen činohru. Třeba se dočkáš i ruského klasika. :-D
My jdeme zase zítra, tentokrát na hru současného španělského dramatika. Četla jsem recenze, všechny hru chválily. Tak se necháme překvapit. V listopadu půjdeme na Strýčka Váňu, lístky jsem koupila ve čtvrtek. A to zase ruský. :-D

[36]: Moje děti "Jen počkej" milovaly. Vnučkám to občas pouštím na DVD a také se jim to líbí. Vlka litují. :-D

39 Jarka Jarka | Web | 4. října 2016 v 8:39 | Reagovat

Dřív se k nám toho "ruského" dostávalo víc. Vím, že se mi líbily jejich pohádky a taky uměli natočit velkolepé válečné filmy, na některých jsme kdysi byli se školou. Ruské klasiky jsem nečetla, ale věřím tomu, že dobře obsazená hra zaujme. :-)

40 dáša dáša | Web | 4. října 2016 v 11:41 | Reagovat

Ruské klasiky mám moc ráda :-) Vojna a mír - ruský film se mě líbí nejvíc :-) Miluju tu ruskou zadumanost, to mohou nejlépe vystihnout jen Rusové. Jejich válečné filmy jsou vynikající. O gruzínských filmů to samé. A co film Cigáni jdou do nebe. Koupila jsem si i DVD. Překrásný film, poprvé jsem ho viděla v 17ti letech.Gogol mě provázel po všech ročnících na gymplu. Když jsem byla ,vyvolaná dostala jsem otázku na Mrtvé duše. Maturitní otázka zněla opět Mrtvé duše :D Chodíme do divadla u nás a jezdíme i do Prahy :-)

41 dáša dáša | 4. října 2016 v 11:43 | Reagovat

:-? ......líbí se mně....... :-?  O_O

42 signoraa signoraa | Web | 4. října 2016 v 16:02 | Reagovat

[39]: Jarko, souhlasím s tebou. Ano, promítaly se tu ruské, tedy spíš sovětské, filmy, vycházely knížky tamních autorů a k tomu byly k vidění detektivky francouzské provenience. Dnes to nahradily americké filmy, mnohdy hodně pofiderní hodnoty. Jsem přesvědčená o tom, že ty americké ... (hledám vhodný výraz, abych nebyla moc sprostá, ale nenacházím ho) určitou měrou přispěly i k tomu, jak to tady upadá. Ztratila se slušnost a úcta a namísto ní jsou tu vulgarismy a "normální" je dát někomu přes hubu, protože se to prostě nosí a je to IN.
Na filmy jsme také chodili se školou. :-

[40]: Také je mám ráda a proto také vznikl tento článek. :-D Cikáni jdou do nebe, tam byla přeci tak pěkná hudba. Viděla jsem ho kdysi v dávnověku a moc se mi líbil. Já u maturity měla také docela štěstí, protože jsem si "vytáhla" Naše město a okres a při své ukecanosti a zájmu o historii, jsem se soustředila zejména na církevní památky. Hluboce věřící profesor se úplně rozplýval.
Za chvilku se půjdu pomalu chystat. Večer jdeme opět do divadla :-D a já se ted' dočetla, že v centru kolabuje doprava.

43 Matěj Matěj | Web | 4. října 2016 v 19:41 | Reagovat

Nejsem pro-ruský, naopak. Ale taky si říkám, jak už to tu zaznělo, co s tím má společného Puškin? Mám výhrady k ruské politice, fajn, ale to je jiná kapitola, jiné téma. Rusko je přeci nádherná země a jejich klasika má tolik co nabídnout. Knížku Bílý Bim považuji za nejlepší četbu, jakou jsem kdy absolvoval. A nedávno jsem třeba přečetl Metro 2033. Že nejsem fanda Kremlu, neznamená, že odmítnu vše Ruské. To ani náhodou :)

44 signoraa signoraa | Web | 4. října 2016 v 23:26 | Reagovat

[43]: Matěji, také nejsem fanda Kremlu, politika, která je tu dnes praktikována mi vadí. Vměšování se do konfliktů, anexe Krymu, podpora proruských sil na Ukrajině a stálá touha někoho ovládat - jde z toho hrůza. To je dnešní Rusko.
Ale Puškin, Čechov, Gogol, Čajkovskij a mnozí další to je klasika, která se současným Ruskem má jen stejnou zemi původu. :-)

45 valin valin | E-mail | Web | 5. října 2016 v 13:57 | Reagovat

[12]: No, ta knížka se jmenovala Krása nesmírná a je to nádherná knížka ruských pohádek. Jako dítě jsem jí přímo zbožňovala. Divadlo miluju a nehledím odkud kdo. A Čajkovského B moll krása... :-)

46 Ježurka Ježurka | Web | 5. října 2016 v 15:27 | Reagovat

No vidím, že si užíváš kultury, taky bych občas nějak zašla. Máš štěstí, nejen, že bydlíš v naší "matičce", ale že jste s mužem na stejné vlně. To můj má raději sport, tak mám smůlu, ale dá se to přežít. A s tou kritikou ruské kultury? Je to přízemní a hloupé. Jen proto, že je to ruské, to přece není všechno špatné. My koneckonců nic jiného dřív ani nemohli, že? :-)

47 Baryn Baryn | Web | 5. října 2016 v 16:32 | Reagovat

Někteří lidé mají odpor k Rusku už jenom z principu ... a současný Putinovo chování to moc nezlepšuje. :D Ale já mám ráda jak ruské hry, tak knížky i muziku. Třeba takový koncert Alexandrovců byl nezapomenutelný zážitek a vřele bych to doporučila každému.
Pak jsem byla na nějakém divadelním zpracování Revizora, to bylo také moc pěkné ... a zvlášť na to, že to byl jakýsi studentský projekt.

48 Hanka Hanka | E-mail | Web | 5. října 2016 v 21:40 | Reagovat

Ty jsi velice kulturní člověk, Ali, já už nebyla v divadle spoustu let.
Gogolovi "Hráči" muselo být skvělé představení, stačí mi jen fotka s Michalem Dlouhým, ta mluví za všechno.
Ruské klasiky mám ráda, v některých případech je obdivuji ... a tu paní fakt nechápu. :-?

49 Janinka Janinka | E-mail | Web | 7. října 2016 v 9:54 | Reagovat

Tak tyhle zážitky ti opravdu přeju a maličko i závidím. Sehnat dobré představení v tom našem zapadákově je umění samo o sobě :D.
K té paní - bé je správně :-D.

50 Janka Janka | Web | 9. října 2016 v 22:14 | Reagovat

Já bydlet v Praze, tak jsem v divadle snad každý druhý den. :-)My už byli také třikrát na představení od začátku sezóny a zítra bych chtěla jít opět. Jen musím získat pro "věc" manžela, protože do divadla je nutno dojet 20 km. Drž mi pěstě! Moc bych chtěla jít. :-)  :-)

51 Van Van | Web | 15. října 2016 v 16:14 | Reagovat

[21]: Tyto pohádky znám, objevila jsem je při hledání úplně jiných filmů, náhodně. Kamenný kvítek - mám doma pohádkovou knihu právě s tímto názvemm, zajímavé ruské pohádky kovkopecké. Když jsem viděla, že existuje pohádka Kamenný kvítek, byla jsem zvědava, jak ji natočili - a bylo to trochu podle pohádky a trochu podle svého. Mám verzi s titulky a dost se mi líbila. Film Sadko znám taky, stejně jako Finista jasného sokola, Krásnou Varvaru, a nakonec si pamatuji, že jeden rok zrovna Nova vysílala celou sérii ruských pohádek, které do té doby u nás v televizi ani nebyly, a mnohé pro mě docela nové.Některé klasické, některé moderněji pojaté, ale v každé bylo něco zajímavého.
Divadelní hry jdou mimo mě, protože do divadla se nedostanu - čistě kvůli nemožnosti spojení domů, a taxíka si kvůli tomu fakt brát nehodlám :-D
A co se mi líbilo, sbírka pověstí Ruské byliny. O Kráse nesmírné ani nemluvě... ;-)  :-) babuška Jaguška, chaloupka na kuří noze a oplocení s lidskými lebkami, to nemělo chybu.

52 Natty Natty | Web | 17. října 2016 v 9:50 | Reagovat

Alenko, myslím, že "nad výrokem" ses pousmála a pomyslela si něco o "tykvi". ;-)Po přečtení článečku jsem si vzpomněla na některé výroky sousedek " na Růžovku nekoukám" "na Ulici nekoukám" ... sleduji jen vzdělávací pořady :D  :D  :D a přitom znají celý obsah ;-)  ;-) Mluvou člověk o sobě řekne více, než značkovým oblečením. ;-) Užívej si krásnou divadelní atmosféru a jedno, zda z toho či onoho kouta světa. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama