. .


....Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...




Bič a pryč ....

14. července 2017 v 19:17 |  Postřehy, úvahy, zamyšlení

A odkud?
Od jednoho z poskytovatelů nejen internetového připojení, ale i mobilní sítě.
Vrátím se v čase do historie, kdy jsme měli internet od Telecomu a vše bylo bez větších problémů. Sice naše připojení "po drátu" nebylo nijak závratně rychlé, ale bylo. A pak se začaly zahraniční společnosti předhánět v tom, kdo co dříve koupí a Telecom se stal díky, nebo kvůli Španělům "kyslíkem". Tento název společnosti O2 používá náš soused, který se, na rozdíl od většiny z nás, v tom všem vyzná, protože sítě jsou jeho obživou.
Na jeho radu jsme tehdy požádali o převedení pod Český telekominikační úřad, který nabízel krom rychlejšího internetu i nižší ceny a navíc i volání zdarma z pevné linky. Naprosto ideální záležitost. Ovšem, jen do doby, než ČTÚ prodal nejen své sítě a vše co s tím souviselo, dalším zájemcům. Nikdo se neptal, zda souhlasíme, prostě jsme se ocitli ze dne na den příjemcem služeb poskytovaných jedním z velikých operátorů.
Jak se říká, člověk si zvykne i na šibenici.
Takže jsme si zvykli.
Platili jsme víc, internet po telefonních linkách nebyl žádná sláva. Navíc jsme platili i pevnou linku.
Rychlejší připojení bylo vyloučeno, protože to prý nejde.
Abychom alespoň trochu ušetřili, zvolili jsme variantu "dvouletých smluv", které byly přeci jen o něco málo výhodnější.
Loni na podzim nám měla smlouva vypršet, takže jsme zvažovali změnu.
Platit hodně za internet, který se seká, občas na krátko vypadne a někdy nejde vůbec, se nám moc nelíbilo.
Zašli jsme na jednu z poboček společnosti a tam jsme se informovali o možnostech, jak postupovat.
Kdy vypovědět smlouvu, či zda jí stačí jen neprodloužit?
A pak se u mně dostavilo totální zatmění mozku!
Došlo k tomu přesně v momentu, kdy jsem manželovi kývla na to, že přejdu z dobíjecího tarifu, kde jsem měla volání za slušný peníz a SMS za pár haléřů, na paušál.
A proč?
Protože se nám sníží platba za internet!
Po šestnácti letech jsem se obrazně vzdala svobody. Už si nebudu dobíjet telefon podle potřeby, budu platit pravidelné faktury na manželovo jméno.
To aby nám ponížili platbu za internet.
Člověk, který už jen s mužem smlouvu o prodloužení internetu a druhou o paušálu sepisoval, spěchal.
Už za námi čekali další zákaznící. Jednu smlouvu vytiskl, druhou prý pošle emailem.
Jen jsem se zeptala, co bude s kreditem na SIMkartě. Odečtou mi ho od platby.
A už šup šup, koukejte vypadnout, já jsem placený od toho, kolik lidí za den udělám.
Smlouva nepřišla!
Když muž neposlanou smlouvu reklamoval, bylo mu sděleno, že mu jí samozřejmě pošlou, ale za poplatek 60 korun.
To si snad dělají legraci!
Proč jsme kývli na to, že jí ten člověk pošle?
Proč jsme netrvali na tom, aby jí vytiskl a předal do ruky? Podpisy už se dělají jen přes jakési okénko elektronicky.
Proč jsme byli tak slušní, raději by se hodilo napsat blbí, že jsme nechtěli nechat čekat zákazníky za námi ještě nějakou dobu?
V předchozí větě jsem si odpověděla sama.
Muž ve finále dojel znovu na pobočku, aby se toho dotyčného, nechci být sprostá, zeptal, proč smlouvu neposlal.
Dotyčný tam nebyl, ale mužovi se povedlo to, že mu alespoň vytiskli cosi, co se smlouvě podobalo.
Bez podpisu.
Je taková smlouva platná?
První vyúčtování po uzavření dvou smluv bylo ledovou sprchou.
Internet bez slevy, telefon za plnou palbu, nikde nebyl zohledněn zůstatek kreditu.
Minuta za volání dražší a SMS účtované zvlášt' a za cenu asi tak třikrát vyšší, než předtím.
Trvalo to až do prosince, kdy při každém vyúčtování muž telefonoval operátorovi a domáhal se nápravy.
Jiní opravovali chyby toho neumětela na pobočce, protože kromě neodeslání smlouvy, nenastavil vůbec nic.
Začátkem ledna přišel dopis, ve kterém nám operátor sděloval, že nám bez náhrady zruší v únoru naší pevnou linku.
A pokud se nám to nelíbí, můžeme od smlouvy, ale jen na poskytování internetu, bez sankcí odstoupit.
Muž dlouho zvažoval, zda přejít někam jinam, několikrát volal operátorovi a zjišt'oval, co a jak. Prý nám o tu zrušenou linku o něco málo zlevní internet. Budiž.
Mysleli jsme si, že už nás opravdu nemůže nic překvapit.
Ale překvapilo.
Jeli jsme v červnu na dovolenou a po přejetí hranic se telefon odmlčel. Přesně v momentě, kdy jsem podávala zprávu dceři, že jsme opustili Česko.
Zatímco muž řídil, já z druhého telefonu volala dceři a prosila jí, at' zavolá operátorovi, aby prověřil, zda mám aktivovaný roaming. Nikdo se s ní nechtěl bavit, protože neměla přístupový kód. Marně vysvětlovala, že jsme touto dobou v Bavorsku a z nefunkčního telefonu se prostě dovolat nemůžeme. Asi by nám to bylo málo platné, protože ten kód jsme sebou také neměli.
Našim štěstím bylo, že snacha ten den byla doma a mohla dojít k nám do bytu a hledat podle popisu to, co nahrazovalo smlouvu.
Kód zavolala dceři, dcera volala operátora, operátor to prý prověřil a sdělil jí, že je roaming aktivovaný!
Připadala jsem si jako v Jiříkově vidění.
Při první dlouhé zastávce v Alpách jsem zkusila nejprve telefon restartovat.
Pak jsem zkusila ruční volbu jakékoliv německé sítě. Ani jedna ze čtyř, které se mi ukázaly, nešla nastavit.
Opět další telefon dceři a znovu její další telefonát operátorovi. Naštěstí se jí ujala jiná osoba, která to konečně opravdu prověřila. Ta zjistila, že roaming byl aktivován a 16 let bez problémů fungoval na předplacené kartě, ale přechodem na paušál byla aktivace zrušena. ???
A to jsem si myslela, že veškeré chyby toho diletanta, jsou už napraveny.
Telefon po dalším restartu konečně začal fungovat.
Byla jsem tomu ráda. Nicméně těch skoro pět hodin, kdy jsem měla fakt "nervy na pochodu", mně utvrdilo v tom, že až mi smlouva vyprší, prodlužovat jí rozhodně nebudu.
"Ale to budeme mít zase dražší internet", řekl mi muž.
A to ještě nevěděl, co přijde.
Po návratu z dovolené jsem napsala stížnost na konkrétního člověka mobilnímu operátorovi. Vztek na něj mě nepřešel celou dobu, nehledě na to, že jsem jí začala sepisovat do cestovního deníku hned po té, co telefon začal fungovat.
Sdělená bolest - poloviční bolest.
Tím, že jsem se vypsala do sešitu, přestala jsem nadávat jako špaček.
Ty tři podzimní měsíce, kdy jiní po telefonu napravovali chyby, které udělal, a čas, který jsme kvůli nefunkčnímu telefonu a stále chybnému vyúčtování ztratili, ve mně zanechaly pocit hořkosti.
Pocit, že jsem idiot, který kývl na paušál, mně v tom jen utvrzoval.
Můj muž mě od sepsání stížnosti zrazoval.
Většinou vše řeší s klidem, spoustu věcí hází za hlavu: "Vždyt' pak už ten telefon fungoval."
To ano! Ale to, co jsem protelefonovala z druhého telefonu, co provolala dcera a čas, který tomu věnovaly jak dcera, tak i snacha, už nikdo nenahradí. Navíc jsem stížnost musela sepsal jeho jménem, vždyt' smlouva je uzavřena na něj. Udělala jsem koncept, dala mu to přečíst a zeptala se, zda to podepíše. Prý ano.
Stížnost jsem osobně odnesla druhý den na poštu a poslala jí doporučeně.
Večer mě zavolal a řekl: "Přečti si tohle."
Dívala jsem se na jeho notebook, kde měl dopis od mobilního operátora. Přeci ještě nemohli ten dopis dostat, napadlo mně. A pak jsem se nevěřícně dívala na to, že nám lakonicky sdělují, že "v rámci zkvalitnění služeb .... bla bla bla, nám zdražují internet o víc než 60%". Součástí dopisu bylo i to, že pokud nesouhlasíme, můžeme smlouvu do 14. července bez sankce vypovědět.
Vzpomněla jsem si na mužovu větu o zdraženém internetu po té, co jsem mu sdělila, že neprodloužím příští rok smlouvu.
Ejhle, oni nám to zdraží i bez toho.
Ono natáčet reklamy s jedním z našich nejoblíbenějších herců, přeci něco stojí!
Dopis od operátora byl poslední kapkou pro mého muže.
Je klid'as, ale telefonát s infocentrem ho vytočil do běla. Jedinou informaci, kterou získal, bylo jen to, že nám internet opravdu zdraží a že opravdu se nic v našem případě nezlepší a zůstane nám ADSL. Kde je to avizované zkvalitnění???
Ujistil se alespoň o tom, že by bylo lepší, pokud se tedy rozhodne smlouvu ukončit, učinit tak o nějaký ten den dříve a nečekat na 14. červenec.
Jsem technický antitalent, nerozumím tomu co je ADSL nebo VDSL. Mé technické znalosti se rovnají téměř nule. Nicméně jsem pilně vyhledávala společnosti zabývající se poskytováním internetu prostřednictvím telefonních linek a odkazy posílala manželovi na jeho email.
Vybral jinou společnost, zajel ke stávajícímu operátorovi a vypověděl smlouvu.
Pak uzavřel novou, zaplatil za nový router VDSL a domlouval se s technikem na přepojení.
Včera nás přepojili k novému operátorovi.
Zatím nic nefungovalo, prý to musí propojit oni. Podle instrukcí měl vyčkat asi tři hodiny a pak zavolat v případě, že to nebude ještě fungovat.
Mezitím zavolal už původnímu operátorovi, aby mu sdělil, že už jsme přepojeni.
Je klidný a věci opravdu řeší s rozvahou.
Jsme spolu 43 let a já ho ještě nikdy neslyšela tak řvát.
Náš původní operátor, který se zaručil, že můžeme bez jakýchkoliv sankcí od nich odejít ke 14. červenci, mu sdělil, že výpovědní lhůta internetu je prý 30 dní.
Ani se manželovi nedivím, že tak řval.
Já bych asi připojila i nějaké to peprnější slovo.

P.S. Internet od nového dodavatele nám zprovoznili včera večer. Rozpačitý
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 14. července 2017 v 19:31 | Reagovat

Alenko, něco podobného jsem zažila s telefonním paušálem od 02, měsíční výpověď jsem dodržela, ale protože chyběly ještě  4 měsíce, dali fakturu na 600 Kč. Raději jsem ji zaplatila a konec, aby náhodou něco nedali k soudu. Internet máme od Aqua Praha- Moravanet už 9 let, kde platíme pořád stejně a přes některé potíže občasné (jednou někdo překopl kabel v Čechách tak nešel 1,5 dne internet) sedá s nimi vyjít. Přes telefon bych internet nikdyx nedávala. M?už si dobíjí Tmoc, já mám ten nejnižší paušál Vodafonu i T mob. Jen co mi dojde smlouva, jeden z nich zruším. Zatím mám mobil na dvě SIM karty, tak válčím jak se dá Ty nervy vám nezávidím, můj  paušál nechce, nepotřebuje moc volat ani psát SMS, když tak to řešíme přes můj a přes internet.

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. července 2017 v 19:33 | Reagovat

Ono je to asi jedno. U O2 měl manžel problém zrušit smlouvu přímo neskutečný. Takže ono je to asi jedno kde jseš. Zloději to jsou všichni stejní. pokud nemáš zrovna někoho známého na pobočce, tak se ani nedozvíš jaké super tarify mají. Ale jen "pod pultem" ... :-?

3 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 14. července 2017 v 19:35 | Reagovat

Tohle se fakt může dít jenom v Čechách... Tak jsem z toho smutná... Tolik přehmatů v jedné řadě za sebou?? :-|

4 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 14. července 2017 v 20:11 | Reagovat

Po jednáních s O2 člověk mnohdy potřebuje kyslík, aby to vydýchal.

5 signoraa signoraa | Web | 14. července 2017 v 20:29 | Reagovat

[1]: Ruženko, problémy s internetem u nás nejsou až tak neobvyklé. Máme ho přes telefonní linku a s podobnými problémy, když špatně funguje, má zkušenost víc lidí. Do článku jsem zapomněla připsat, že jsme si ještě pořídili nový router, abychom měli kvalitnější připojení. Ted' si ho můžeme vystavit.
Přiznám se, že už se těším na to, až mi vyprší ta smlouva na paušál a v žádném případě jí neprodloužím. Nechám si "přenést" číslo zpět na kredit. Věřím, že to půjde. Když ne tady, tak určitě u jiného operátora. Muž byl také u tohoto velkého a problémového, dovolím si napsat i nenažraného a přešel k PRE, kde platí šestinu původní ceny.

[2]: Vendy, všichni ti velcí jsou zloději. Známého na pobočce nemáme, ale docela dobře funguje věta, že od nich chceš odejít. Muž před dvěma roky končil u velkého a šel k malému. Možná, kdyby zvolil obrácený postup, tak by i zůstal. Sám říkal, jak byl překvapený, co mu najednou byli schopni slíbit.

[3]: Já jsem také smutná a současně naštvaná. Hodilo by se i výživnější slovo. U nás je hlavní problém v tom, že každý operátor, který má sít', nemá linky, které jsou ve vlastnictví někoho jiného. Dokud se tohle nesjednotí... A lidé na pobočkách či call centrech? Každý ti poskytne úplně jinou informaci na stejnou otázku.

[4]: Nejen s kyslíkem, ale i s těmi dalšími - občas je to na resustitaci. :-D

6 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 14. července 2017 v 20:33 | Reagovat

AQle když jsem se chtěla odhlásit  z tarifu Tmob, tak mi nabídli najednou ten nižší a u Vod totéž. Najednou to šlo. Prvozovatel internetu nabízí i mob.tarify, ale nechtěla jsem přecházet a být závislá jen na jednom. Přestože by to možná vyšlo za méně než teď po sečtení všech poplatků za měsíc. ;-)

7 padesatka padesatka | E-mail | Web | 14. července 2017 v 20:39 | Reagovat

Milá Alenko,
to je vážně na mašli. Já od O2 taky odešla, i jsem jim zaplatila za odstoupení od smlouva a křičela jsem na ně hódně...! A taky mi pak nabízeli všechno, co předtím nešlo zařídit, mají na to přemlouvání školený personál...do pryč jsem ji poslala... 8-O

8 padesatka padesatka | E-mail | Web | 14. července 2017 v 20:40 | Reagovat

[4]: No, na mě málem šli se sítí... :-D

9 signoraa signoraa | Web | 14. července 2017 v 21:19 | Reagovat

[6]: Ruženko, tohle oni umějí. Jsem zvědavá, jak se mnou pochodí příští rok v září. Určitě u nich nezůstanu, volám poměrně málo a vlastně platím i za to, co nevyužiju. Kdyby mi z té předplacené částky odečítali i SMS... Ale ne, ty účtují extra.
Zlatá dobíjecí karta - tady jsem měla jistotu, že to co provolám a proSMSkuji, si zaplatím.

[7]: Přechod kdysi z O2 na ČTÚ byl celkem v pohodě, tyhle veletoče s námi provádí T-mobile, kterému nás tehdy ČTÚ "prodal". Budu to muset ještě rok a čvrt vydržet, abych jim nemusela zaplatit nějakou smluvní pokutu a pak adiéu :-D

[8]: :-D

10 Kitty Kitty | E-mail | Web | 14. července 2017 v 21:28 | Reagovat

Taky mám všelijaké zkušenosti a zvažuju, že z vnuceného paušálu zase přejdu na kredit. Nikdy neprovolám volné minuty, o SMS nemluvě. Velký operátor mi zrušil levný tarif jen na provolané koruny a nechala jsem se chytit na paušál. Ještě pohledám - nevidím žádné výhody. Net máme u malého, v telefonu internet nemáme a nechceme. Nejde najít tarif, kde by se platilo jen provolané, bez paušálu. Jsou to hrabalové a o nabídkářích u O2 mi ani nemluv :-!

11 Jitka S. Jitka S. | Web | Sobota v 0:23 | Reagovat

Alenko, je to všechno jedna a ta stejná pakáž. Je úplně jedno, jestli jde o internet, telefonní spojení, kabelovku, energie, pojištění, půjčky... Všichni mají  podobnou taktiku na "lovení" obětí. Existuje jedinná obrana: Nebrat na nikoho a na nic ohledy a věnovat dost času přečtení smlouvy a podmínek, které se chystáš podepsat.

Už dávno jsem si všimla, že když tě chtějí lapit, tak ti naslibují hory doly - samá pozitiva a životní jistoty a ty negativní věci jaksi "opomenou" zmínit. A bacha na to, když si tu smlouvu chceš fakt přečíst! Po pár sekundách se tě snaží rozptýlit dalšími informacemi, nebo pokud dojdou pozitiva, tak aspoň nezávaznou konverzací o počasí apod. :D (vlastní zkušenost).

12 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | Sobota v 0:43 | Reagovat

Alenko,máme Podu a docela slušný balíček i stelevizí. Všude, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. :-(

13 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | Sobota v 1:01 | Reagovat

My jsme u kyslíkářů...
Tedy drahý tam má balíček.
Mobil, televizi, internet a pevnou linku.
Hajzlíci nám zvedli paušál za pevnou, prý plošně, všude, protože mají jiného majitele, ale zas tam voláme po republice zdarma na pevnou i mobil.
Babička drahého si pevnou obratem rušila, my zajásali.
Naše rodina na telefonu "visí", provoláme hodiny a teď to máme najednou levnější.
Chápu, že spoustě lidí tahle změna nevyhovuje, ale zrovna my si teď hejsáme :-)

14 beallara beallara | Web | Sobota v 12:22 | Reagovat

Hodně smutné čtení, opírá se o nepříjemná fakta. Já jsem několikrát slyšela nepěkné diskuze o O2 a hlavně se dotýkaly hodně starých lidí, kdy pracovníci zneužívali méně pružné myšlení a neznalost, hlavně neznalost, kdy došlo k podepsání špatných smluv se závazky. A vyvázání ze závazků za pěknou raketu :-!
Mám obrovské štěstí, mám bráchu, který se ve vyhledávání lukrativních tarifů vyžívá a máme hodně často tarif, který nemám tušení, kde vyšťourá, ale telefonování a všechny služby jsou za parádní peníze. :D  :D

15 Eliss Eliss | Web | Sobota v 12:32 | Reagovat

Tak to je opravdu síla, jen všechno zdražovat a služby nestojí za nic :-(

16 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | Sobota v 13:24 | Reagovat

[8]: Jsem si nevšimla, že bys byla motýl. ;-)

17 padesatka padesatka | E-mail | Web | Sobota v 13:44 | Reagovat

[16]: To byli takoví svalnatí chlapci z Bohnic... :-)

18 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | Sobota v 13:54 | Reagovat

[17]: Jo tak proto sis hrála na motýla! Kvůli chlapcům! :D
A bacha, díky focení (těch motýlů!) jsem zjistila, že jsou docela chlupatý - tak aby to na tobě nezanechalo následky! ;-)

19 Jarka Jarka | Web | Sobota v 14:16 | Reagovat

Ono je to asi u každého operátora stejné.
Já zas měla problém s ukončením smlouvy u T-mobile a to jsem si do té doby myslela, že je to solidní firma. Změnu jsem chtěla jen kvůli tomu, že je skoro celá rodina u jiného operátora a chtěla jsem mít s nimi volání zadarmo. Internet máme po kabelu jako televizi a dobrý.

20 Pavel Pavel | E-mail | Neděle v 3:17 | Reagovat

A ja jsem zil v klamnem domneni jak se to po osmdesatem devatem zmenilo. To je zrejme nasledek sametu.

Velice smutne cteni.

21 chudobka1970 chudobka1970 | Web | Neděle v 10:27 | Reagovat

Stolní PC a TV máme v Prostějově od Infosu přes kabel. Prý je optický s vysokou přenosovou rychlosti... hahaha... no, ale funguje. A telefon? Mám ho na Wi-Fi... :-)
Vaše trpělivost je neskutečná. Já se v podobné situaci, kdy ze mě kdokoliv dělá s prominutím blbce, stávám lítou trojhlavou saní O_O  :-)

22 Intuice Intuice | E-mail | Web | Neděle v 11:06 | Reagovat

Kupuji si kredit jednou za půl roku a to mi vyhovuje, nejsem moc povídací typ přes telefon. :-)

23 tinka77 tinka77 | Web | Neděle v 19:52 | Reagovat

Ach jo ono každý sa ponáhla a na to,že starší ľudia potrebujú viac času a dlhšie vysvetlenie málokto berie ohlad. Ja dnešnú techniku riešim už len s detmi. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama