.
.
... Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...




Co se to s námi stalo?

20. ledna 2018 v 15:50 |  Postřehy, úvahy, zamyšlení

"Ty seš fakt úplně blbá, ty krávo..."
Podívala jsem se nejprve na toho, kdo tuto větu pronesl a pak můj pohled zaregistroval další hosty v restauraci. Všichni se dívali k našemu stolu. Položila jsem příbor na talíř, ze kterého jsem v podstatě jen ochutnala. Mlčky jsem se zvedla, došla si k věšáku pro kabát a opustila restauraci. Jen úkradkem jsem zahlédla svého muže a zaslechla: "Tos teda přehnal."
Muž mně došel kousek od restaurace. Oba jsme se shodli na tom, že máme v podstatě docela velký hlad, ale co je moc, to je moc. Cestou domů v tramvaji jsme se pochechtávali, protože nám došlo, že jsme mu tam nenechali žádné peníze za naše nedojedené obědy. "To má za tu krávu", řekl můj muž a já se začala smát.
Znovu se po nás dívali lidé, ale tentokrát mi to bylo jedno.
Ta věta z úvodu zazněla proto, že mám odlišný názor na to, koho volit v druhém kole prezidské volby.
Dotyčný, který jí vyslovil, má totiž jiný názor než já. Ale já mu ho neberu, ani mu nevnucuju ten svůj.
Touhle větou zabil dlouhé roky trvající kamarádství.
I když ... svými názory a argumenty mě provokoval a štval už nějakou dobu.
Copak musíme mít všichni stejný názor?
A nebo jen ti, co křičí, mají pravdu?
Dosud jsem většinou mlčela a nechala ho mluvit. Myslela jsem si své a říkala si,"Až se vykecáš, bude ti asi líp."
Občas jsem se, sice chabě, ale pokoušela oponovat.
Muž mě klidnil a říkal: "Nenech se vyprovokovat."

Ano, mám svůj názor na to, kdo by měl zasednout na Pražském hradě.
Jiřího Drahoše jsem volila v prvním kole a ve druhém mu samozřejmě dám opět svůj hlas.
Současný prezidet při minulých volbách proklamoval, že bude prezidentem všech.
Zdůrazňoval, že bude prezidentem i těch "dolních deset miliónů".
A výsledkem je to, že se lidi kvůli rozdílným názorům začali nenávidět, napadat a rozcházet - a to nejen názorově.
Nikomu před tím se zatím nepovedlo takhle rozeštvat lidi.
Pravda a láska byla zašlapána do prachu.
Lež a nenávist mají zase navrch.

Začátkem týdne mi volala kamarádka, se kterou se známe už dlouhých 50 let. "Můžu se tě zeptat, koho si volila?" Moje odpověd' se jí nelíbila. Snažila se mě přesvědčit o tom, že moje volba není dobrá a moje rozhodnutí pro druhé kolo je ještě horší. "To radši k volbám nechod'". Po více než třičtvrtě hodiny dlouhém telefonátu to vzdala. Pak mi ještě poslala několik emailů. Odpověděla jsem jí v tom smyslu, že pevně doufám, že odlišný politický názor nebude mít vliv na naše dlouholeté kamarádství. Odpověděla mi, že jediným mým štěstím je to, že jsem stejně volila už v kole prvním a že to tedy nebude žádný nový hlas.
Co se to s námi stalo?

Nikdy jsem si nemyslela, že na svém blogu budu zveřejňovat cokoli, co souvisí s politikou.
Tento článek je opravdu výjimkou, ale já prostě nemůžu jinak.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 hrachajdice hrachajdice | Web | 20. ledna 2018 v 16:13 | Reagovat

Mám to podobně . Radši už nepíšu, koho volím a proč na sociální síti mě naposledy málem udupali. Taky moje kamarádka začala,že bude volit někoho jinýho než já . Takže jsem jí na rovinu řekla,že se s ní o tom bavit nebudu, že politika zbytečně rozděluje a je to pravda .

2 beallara beallara | Web | 20. ledna 2018 v 16:21 | Reagovat

Já to napíšu. Už v létě jsem byla podpořit pana Drahoše na podpisovém místě.
V prvním kole jsem samozřejmě volila jeho,proto prosím všechny, aby šli volit v druhém kole a pokud to bude pan Drahoš budu vděčná.
Já nebudu schopná tam došmajdat, budu po operaci, ale pokud to bude jen trochu možné, polezu tam, stojí mi to za to.

3 beallara beallara | Web | 20. ledna 2018 v 16:23 | Reagovat

A ještě jsme si navzájem ve stejném čase psali komentáře, to je osud :-D

4 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 16:24 | Reagovat

Ať volíme kohokoliv, vždycky se najde někdo, komu se to nelíbí.
No, jeho problém :-)
Ale líbí nelíbí, slušně bychom se chovat měli všichni.

5 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 16:27 | Reagovat

Na fb mám v přátelích několik blogerek které ke mě chodí a jsou to většinou dámys tarší než ty, až na dvě výjimky, ale co je spojuje je to, že jsou z Moravy. A asi ti nemusím říkat kdo že je jejich idolem a láskou .... a kdybys četla ty někdy až útočné odpovědi na moje komentáře že prostě Zeman nikdy ani ve snu, a že moje volba to nebyla ani poprvé před pěti lety, natož teď. A přesně to jsou tipy na které je cílená antikampaň a fakenews. Věří tomu jako písmu svatému. Radši už jsem s těmi komenty přestala a jen se modlím ať už je po volbách. Tolik urážek, sprostoty a   lží už mne vážně nebaví. Jenže to je přesný odraz toho jaká je naše politická reprezentace právě v čele s nejvyšším...  asi si takového prezidenta zasloužíme, protože se k sobě už vážně chováme jak hovada :-? I když, i ty krávy a volové se k sobě nechovají tak jako lidi. Dost se ojím, že to i tentokrát slušnost projede a zas vyhraje to státní buranství.

6 Iris Iris | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 16:39 | Reagovat

Lidé už neví, co je slušnost a proto si všechno nechávám pro sebe ;-)

7 padesatka padesatka | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 16:40 | Reagovat

Naštěstí jsem při volbách se svým okolím ve shodě...v rodině i v práci, i v práci Prvorozeného. Jsem tomu ráda, nemíním se kvůli politice hádat... ;-)

8 Eliss Eliss | Web | 20. ledna 2018 v 16:46 | Reagovat

Každý má právo na svou volbu :-)

9 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 17:06 | Reagovat

Lidé nemusí mít stejné názory, ale to neznamená, že by si měli nadávat. Pokud to někdo dělá slušný není. Rozdělené názory ale  byly v průběhu dějin vždycky, proto také byly a  jsou i války, není to jen v této době. Myslím, že je to spíše jen tím technickým propojením mezi lidmi, že to o sobě víc ví. Více tolerance je třeba.

10 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2018 v 17:20 | Reagovat

[1]: Udělala jsem opravdu výjimku, jednak tím článkem a hlavně tím, že jsem napsala, koho budu volit. :-) Takhle rozdělení jsme snad ještě nikdy nebyli,

[2]: Já to chtěla také podepsat, ale kvůli hlídání a dalším prázdninovým aktivitám jsem to nestihla. Pak jsem to ještě zkoušela v jednom knihkupectví, ale tam ten den podpisové archy odeslali. Můj muž to podepsat stihl. :-)
Držím palce, aby operace dopadla dobře a rekonvalescence byla co nejkratší. :-D

[3]: To je náhoda, nebo že by zafungovalo něco dalšího :-D

[4]: Naprosto souhlasím. Každý máme právo na svůj názor. :-)
Jen ta slušnost se kamsi vytratila.

[5]: Vendy, já fb nemám a ted' si říkám NAŠTĚSTÍ. :-D Ono úplně stačí to, co mi chodí na email. Urážky, lži, ku.da sem, ku.da tam, se někomu líbí, ale mně rozhodně ne. Už aby bylo po volbách.

[6]: Slušnost je někde pryč a já doufám, že se někdy vrátí. :-)

[7]: My jsme, co se rodiny týče, také ve shodě. :-D

[8]: S tím naprosto souhlasím. :-)

11 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 20. ledna 2018 v 17:22 | Reagovat

Bohužel, lidé stále neumí debatovat.
A pro některé stále platí, že nadávka je argument.

12 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2018 v 17:27 | Reagovat

[9]: S tím souhlasím, protože každý máme právo mít svůj názor. Ale společnost zhrubla, jsou mezi námi hulváti, kteří zapomněli na slušné chování. Je mi to líto, že odlišné názory dělají, z dříve slušných lidí, hulváty.

13 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2018 v 17:27 | Reagovat

[11]: Naprosto souhlasím. Slova jako je slušnost, etika a další se někam vytratila.

14 K. K. | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 17:42 | Reagovat

Já nějak nechápu, jak po tom, co tam 5 let Zeman předvádí, může mít takovou hrozně obří podporu. Nehledě na to, že jeho zdravotní stav je dost bídnej a já si nemyslím, že člověk kterej je na tom takhle by měl zastávat funkci prezidenta.

Já v první kole volila Hilšera, byl mi prostě sympatickej a teď podpořím Drahoše (mezi ním a Hilšerem jsem se rozhodovala v prvním kole).

No, nerozumím politice, nikdy jsem se s oni nezajímala, ale když si takhle pročítám ty diskuze na netu... tak nejvíc agresivní a sprostý jsou právě Zemanovi voliči. :-D Nejlepší jejich: "Drahoš chce uprchlíky..." :-D  :-D

15 klavesnicetuka klavesnicetuka | 20. ledna 2018 v 18:34 | Reagovat

já to taky nechápu, ať si každý volí koho chce..

já volila Fischera, teď budu volit Drahoše

před lety jsem volila Zemana ale zklamal mě...taky se divím že má takovou pdporu

16 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 20. ledna 2018 v 18:43 | Reagovat

Každý má právo volit podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, to je ta demokracie, po které jsme za totáče tolik toužili. Teď si s ní někteří nevědí rady ;-)

17 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2018 v 18:50 | Reagovat

[14]: Lidem se asi líbí, jak se vyjadřuje a mají pocit, že je jedním z nich. To, že si dokáže poupravit zákony k obrazu svému, že jeho nejbližší spolupracovník po pěti letech nemá bezpečnostní prověrku nevidí. Ale já jim to nezazlívám. Každý má nastavený svůj žebříček hodnot a pokud jim nevadí hulvát... Myslím si, že prezident by měl být slušný a důstojný představitel naší země. tedy i nás.
Dnes jsem viděla billboardy zaměřené proti Drahošovi, který je dávám do jedné roviny s uprchlíky. Co k tomu dodat?

[15]: Já se v podstatě rozhodla ještě předtím, než Drahoš ohlásil kandidaturu. Viděla jsem ho v pořadu GEN a už tehdy jsem si říkala, že takhle by měl vypadat představitel naší země.
Nikomu nezazlívám, že má jiný názor.

18 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2018 v 18:51 | Reagovat

[16]: Evi, někdy si říkám, že pro tohle jsem teda těma klíčema na Václaváku fakt nezvonila.
Je mi smutno, jak jsme ted' rozdělení.

19 bluesovka bluesovka | 20. ledna 2018 v 20:11 | Reagovat

Mám kamarádku, která nemá vlastní názor. Papouškuje slova svého muže a to je důvod, proč asi přestane být mou kamarádkou. Volí navíc Zemana ( pochopila bych, kdyby to dokázala rozumně obhájit a použít mozek , ale zase kváká nesmysly) -  naše letité přátelství asi umře. :-(

20 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 20. ledna 2018 v 20:33 | Reagovat

[2]: Teoreticky by urna mohla přijít za tebou :) Mělo by stačit zavolat na úřad a nebo pak přímo okrskové komisi a požádat, aby za tebou přišli.

21 Markéta Markéta | 20. ledna 2018 v 20:36 | Reagovat

[2]:Volit můžete i v nemocnici :-) Aspoň za naší babičkou takhle před lety s urnou přišli. Ale samozřejmě hlavně přeji rychlé a úplné uzdravené. Markéta

22 Jana Jana | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 22:16 | Reagovat

[19]: Asi nebudete taková kamarádka, když se o ní takhle vyjadřujete :-(

23 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 23:11 | Reagovat

Nelze považovat nositele jiných politickych názorů za blbce...to bychom se vůbec nemohli bavit vubec...Werich vzpomina jak ho prekvapili v Americe pravicovi republikani, kteří je s Voskovcem jinak plně respektovali, i když věděli že politicky jsoz jinde...

24 Matthias Matthias | 20. ledna 2018 v 23:54 | Reagovat

Well, mám k tomu textu pár poznámek

1) Jakožto nevolič, kterej na to kašle, můžu říct, že daleko větší agresivita je právě vůči nevoličům. Kdybych řekl, že volím někoho konkrétního, nevytočí to tolik lidí, jako když řeknu, že nevolím,

"Je to tvá povinnost!" - není

"Nevolíš a pak budeš nadávat." - Nemusím volit, aby se mi výsledek voleb nelíbil.

"bla bla bla" - nezájem.

2) Popravdě není pravda, že Zeman má nějakou super moc rozdělovat lidi na dva tábory. Prezidentské volby vždycky rozdělí lidi na dva tábory a řekl bych, že v ČR to ještě zvládáme dobře oproti třeba USA, kde se lidi kvůli tomu i napadali v ulicích a ničili výlohy.

Dřívější prezidenti (Havel, Klaus) by rozdělovali taky, kdyby už byla přímá volba.

3) Upřímně, Drahoš není dobrá volba. Je to tak trochu kokot. Zeman sice taky, ale Drahoš je fakt mega dement.

4) Mít jinej názor na věc je... ok, nebudu tím myslet zrovna politiku nebo něco s tvým případem konkrétně... ale někdy je jinej názor fakt špatnej názor. Proč pořád předstírat, že to tak není? Lidi jsou samý "bla bla, já respektuju jinej názor... proč lidi nemůžou pochopit, že ho mám prostě jiný? Já sám to prostě chápu."

Kecy! Skutečnost je taková, že některé názory OK nejsou. Když budu mít náckovský názory a budu oslavovat Hitlera a chtít smrt židům, není to názor, u kterýho se jen tak pousmějete a řeknete "nesouhlasím, ale je to tvůj názor" - samozřejmě, že mi nadáte do extrémistickýho lidskýho ho*na.

Některý názor prostě OK nejsou. Takže to s tím respektem k cizím názorům nepřehánějme.

5) V souvislosti s extrémním případem výše lze i pochopit, proč prezidenské volby vyvolávají tolik emocí. Konkrétně prezident pramovoce moc nemá, ale obecně volby lidi nasírají a rozdělují na dva tábory pochopitelně, protože jak už jsem psal, některé názory tolerovat nejdou.

Představ si třeba člověka, co zastává názor, že blogování je špatné a mělo by se zakázat. Je to ok? Je  to jeho názor? Měl by se respektovat? Ale pozor.. co když ten člověk začne podporovat strany, co blogování budou chtít zakázat? A kromě podpory je pochopitelně bude pak volit. A když ta strana vyhraje, bude mít pak reálný vliv na tvůj život, protože ti to blogování opravdu zakáže.

Ok, je to jen smýšlený příklad, ale chápeš asi mou pointu? Ze stejnýho důvodu se pak někdo nasírá na lidi, co volí ANO, protože oni se pak budou muset srát s EET a investovat do něj peníze. Mohli si žít svůj spokojenej život a hledět si svýho, ale parta blbečku a nějakej Babiš jim najednou otravují život a nenechají je bejt. To samý Drahoš, kterej zase prohlásil, že o našem setrvání v EU nemůžem rozhodnout referendem. Že jsme jakože moc blbí... takže kdo o tom má rozhodnout? Sobotka? Babiš? Kalousek? Drahoš? Ha ha ... není divu, že tenhle panák lidi sere.

Takže nijak neospravedlňuju, že ti kamarád řekl krávo. To pěkný jakože není... ale prostě k tomu má důvod, jelikož cítí, že tvá volba bude mít negativní vliv na jeho život. A ona reálně mít může...

Úplně stejně ty budeš mít nejspíše vztek na člověka, co ti bude chtít vzít něco hodnotného (třeba ti bude chtít zakázat blogování). I já mám vztek na lidi, co mě ohrožují nějakým svým názorem... A je to tak vlastně dobře - bylo by to naopak velice divné, kdybychom nebránili to, co je nám drahé... Tj. kdyby ti třeba někdo chtěl zakázat psát si blog, bylo by podle mě špatně se usmívat a říct "to je v pořádku, máš svůj názor", naopak se mi zdá adekvátní a zcela na místě třeba tomu člověku říct: "hele, nechceš si hledět svého? Co ti vlastně blogování dělá? Jak ti ubližuje? Víš, že plno lidem přináší radost a ty jim to jen tak chceš vzít? Klidně se mi díváš do očí a říkám mi, že bys mě připravil o můj oblíbený koníček? V tom případě jsi špatný člověk a tvůj názor si nezaslouží vůbec žádný respekt."

6) V souvislosti se vším, co jsem napsal bych doporučil celkově se zamyslet nad tím, jestli je demokracie skutečně dobro a jenom dobro a čisté dobro, jak nám říkali na základní škole, nebo to koneckonců není zdaleka tak super systém a možná by mělo přijít něco lepšího. Doporučuji ankap.urza.cz

25 Ala Ala | 21. ledna 2018 v 7:52 | Reagovat

Největší omyl je,že za naše chování (spíš hysterii co se týče voleb) může p.Zeman nebo p.Drahoš - nemůže,za své chování je zodpovědný každý sám za sebe.Sprostoty a útoky jdou z obou stran a jsou vyrovnané (kam se hrabou fandové Sparty a Slavie).U nás v příbuzenstvu volil každý jiného kandidáta a nejvýš to skončilo špičkováním mezi sebou. Syn je momentálně na zahraniční dovolené s rodinou kamaráda a každý teď bude volit opět  jiného kandidáta, jejich vztahy to nijak neovlivní, bylo by to hodně smutné kdyby je mělo rozdělit kdo za pár dní usedne na Hrad. Tak asi tak - jinak máte moc pěkný blog.

26 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 21. ledna 2018 v 7:56 | Reagovat

Něco podobného mám za sebou a už je tomu drahno let. Stále mě zní v uších slova: "ty ještě kupuješ sobotní právo"? Na co jsem já a jiní cinkala klíči - a má odpověď, aby si každý mohl koupit tisk jaký sám uzná za vhodný.
Lidi se rozdělují sami, nebudu psát koho budu volit

[5]: Nakonec, jsem z Moravy a tak mnozí budou mít hned "jasno" :-D, pan Drahoš se narodil kousek od nás. :-(  :-D

[1]: Takto reagujeme s manželem už právě drahno let - politiku nemíchat do setkání, tedy pokud se o to návštěvy a nebo hostitelé snaží. Řekni svůj názor, měj jej, ale nevnucuj.
Volit půjdu, ve volební komisi zasedám, tak si takových "přednášek" stran voličů vyslechnu mnoho, ale já tam budu stran hladkého průběhu a ten s ostatními zabezpečíme. Bude hůř si mohou  myslet jak voliči, či nevoliči právě toho "svého pravého kandidáta" a to je ta demokracie - každý se může rozhodnout. :-)

27 Janka Janka | 21. ledna 2018 v 8:24 | Reagovat

Na co si hrajete?Zemana volila mimo Prahy celá republika. :-D

28 VendyW VendyW | E-mail | Web | 21. ledna 2018 v 8:47 | Reagovat

No je mi jasný, že přesně tohle jsi svým článkem myslela. A stokrát mi tady někteří komentátoři mohou tvrdit, že Zeman nikoho nerozděluje .... a jejich "slušné" vychování taky asi někdo nějak opominul. A jsme tam kde jsme byli. Místo konstruktivní diskuze urážky. Ano, neumíme diskutovat, pouze pod slovem diskuze používáme sprosté argumenty a nadávky.

29 VendyW VendyW | E-mail | Web | 21. ledna 2018 v 8:48 | Reagovat

[26]:Jseš holt ta čestná výjimka. :-)

30 VendyW VendyW | E-mail | Web | 21. ledna 2018 v 8:49 | Reagovat

[27]: Aspoň se za své rodné město nemusím a taky nebudu stydět!

31 signoraa signoraa | Web | 21. ledna 2018 v 9:56 | Reagovat

[19]: Lidí, kteří nemají vlastní názor bude asi víc. Je to škoda.

[23]: S tím nelze, než souhlasit. Tam byla ta slušnost a kultura projevu.

[24]: Volby nejsou povinné, ale máme volební právo, kterého využíváme. Patřím do generace, která k volbám chodit musela. Ted' už jen můžu a chodím.
Chápu však i tvůj postoj nevoliče.

[25]: Naše společnost zhrubla, sprostá slova se stala normou. Také proč ne, když zazní občas z úst toho nejvyššího.
Kéž by se vše vrátilo do roviny toho špičkování a navrátila se slušnost.
Jinak děkuji za pochvalu. :-)

[26]: Každý má právo, si koupit Právo.
Přeji pevné nervy a co nejméně "přednášek" od voličů. :-)

[27]: Na co si hraju? Možná na to, že jsem byla vychována k elementární lidské slušnosti.
Každý jsme odněkud, ale to neznamená, že sdílíme stejný názor. Už jsem se mockrát zamýšlela nad tím, proč jsou Pražákům nasazovány "psí hlavy" a proč tolika lidem vadí. Kdysi před lety jsme se spřátelili na jedné dovolené s párem z Jižní Moravy. Až druhý týden zjistili: "Vy jste fakt z Prahy? Vždyt' jste úplně normální." Asi to o něčem vypovídá. A navíc já se narodila na severu Čech.
Tak na co si hraju???

[28]: Nerozděluje?? To si fakt mohou myslet jen někteří. Jsme rozděleni už hodně dlouho a kvůli volbám je to ted' vidět o něco víc.
Pamatuju si na dobu krátce po listopadu 89, kdy k sobě lidé byli slušní, ohleduplní a kdy jsme doufali, že už se konečně můžeme všichni volně nadechnout.
Kam se to všechno podělo?

[30]: Doufám, že nebudeš, (promluvila "náplava"). :-D

32 MarijaKes MarijaKes | Web | 21. ledna 2018 v 10:31 | Reagovat

Mně jen mrzí, že se dokážou dvě kamarádky pro jeden rozdílný  názor dokrve pohádat a přestat spolu komunikovat, i když třeba předtím měly stejné záliby. Já například vůbec nechápu, jak mohl dostat Zeman tolik hlasů z Moravy, když já a moje rodina ho nevolila. Volili jsem Hynka, který nám byl svým postojem nejblíž a nyní se musíme rozhodnout. Ale že bych kvůli tomu opustila kamarádku?

33 johanes johanes | E-mail | 21. ledna 2018 v 13:39 | Reagovat

... každém případě jste se rozhodla zcela správně.U mne by ten chlap neměl vůbec šanci,natož být někdy mým kamarádem... :-)

34 Janinka Janinka | E-mail | Web | 21. ledna 2018 v 15:49 | Reagovat

Je to smutné, ale poslední dobou čím dál víc narážím na to, jak se dlouholetá přátelství ocitají v troskách jenom kvůli tomu, že mají dva lidé odlišné názory. Smutné.

35 Ježurka Ježurka | Web | 21. ledna 2018 v 18:59 | Reagovat

Já jsem se bavila v autobuse v pátek, dva starší kamarádi se také dohadovali, kdo bude koho volit, ale ten, co chce volit Drahoše, byl slušný, o tom druhém se to říci nedalo. Nesvědčí to taky o něčem? Podobné argumenty (sprosté)? Nemám vůbec ráda vulgarismus a i v televizních filmech je ho čím dál víc, bohužel.

36 Baryn Baryn | Web | 21. ledna 2018 v 22:12 | Reagovat

Ale vidíš, že veškerá tahle agrese přichází od Zemanovců? Já s toho všímám už delší dobu. A už jen proto bych ho nikdy nevolila... jestliže jeho skalní příznivci jsou takhle omezená individua, která jsou schopna zničit přátelství kvůli volbám. Horší to bylo podle mě jen s parlamentními volbami a SPD, ti toho taky stihli rozeštvat hodně.

Já jsem Drahoše nevolila. Nemám ho moc jako člověka ráda, přijde mi hodně bez názoru a jaksi médii vnucený na post toho, kdo má bojovat proti Zemanovi. Ale jelikož tam teď nikdo jiný nezbyl...

37 Jarka Jarka | Web | 22. ledna 2018 v 13:49 | Reagovat

Tvá kamarádka by ze mě neměla radost. Dám Drahošovi nový hlas, protože jsem ho v prvním kole nevolila. Byl to Hilšer. ;-) Ale mám smůlu, v mém okolí jsou všichni Zemanovci, naštěstí mě berou jako exota a nechávají být. :-D

38 Maruš - Fukčarinka Maruš - Fukčarinka | Web | 22. ledna 2018 v 15:02 | Reagovat

[31]:
27.) Alenko, také u nás jsou rozdíly v osazenstvu obyvatel - náplavy jako já z Jižní Moravy, podobně tak lidé z Čech a Slovenska zde mezi některými oblíbeni nebyly. To mě mrzelo a mrzí, já osobně jsem byla do manželovi rodiny , včetně příbuzných jak se říká "od tela" přijata vlídně. Na dovolené na Slovensku jsme "profitovali" , ovšem neúmyslně. Vždy se stalo, z Havířova? Jé a tam mám švagra, či v Karviné a tam máte Beskydy. I po rozdělení to tak bylo, nakonec my obyčejní jsme se zhodli, že rozdělení nebylo třeba. Ovšem i na to má každý svůj názor.
Původně jsem chtěla napsat, jak v Turecku na dovolené mě jedna "pražanda"oslovila a ptala se odkud jsme, spíše se chtěla předvádět před mým mužem.Byla tam s kamarádkou,z Havířova Jé,máte tam vůbec nějaké obchody, to je kde a její kamarádka hned zareagovala. Víš jaké je to krásné město, já tam jako malá jezdila k tetě na prázdniny. No,já myslela, že je to nějaký zapadákov,můj muž tenkrát reagoval slovy,no jo vy "pražáci" vy se umíte reprezentovat, ovšem rozdíl ve vás je. Myslím ve vás dvou a to v iteligenci. Měla vymalováno, zrudla, ta druhá se nám za ní pak omluvila, když jsme se setkali podruhé.
Tím chci říct, že lidé jsou různí, ať pochází odkukoliv. Má nejlepší dloholetá kamarádka je "pražanda" a je to prima holka  :-)

39 Le fille Ash Le fille Ash | E-mail | Web | 24. ledna 2018 v 12:54 | Reagovat

Jak málo stačí. Je to smutné. Někde jsem četla názor, že jsme se rozdělili na dva prezidentské tábory. Ano. Bohužel, je to pravda. A ty dva tábory mezi sebou vedou bitvu v argumentech a urážkách. Je to smutné...

Jen doufám, že se to po volbách alespoň trochu zase zlepší. Protože tohle, tohle prostě nejde.

40 signoraa signoraa | Web | 24. ledna 2018 v 14:15 | Reagovat

[32]: Majko, mně hlavně mrzí to, že jsme rozdělení a nikdo nedokáže uznat, že ten druhý má právo na svůj vlastní názor. Připadá mí to jako: "Kdo nejde se mnou, jde proti mně."
Já určitě svou kamarádku neopustím, na to se známe už 50 let. Ale toho, který mě nazval "tím hovězím", už za kamaráda nepokládám. Ne kvůli tomu hovězímu, ale kvůli jeho nevychovanosti a sprostému jednání.

[33]: Už kamarádem není a nebude, jak jsem popsala už v předchozím komentáři.

[34]: Jani, kdyby se to týkalo jen kamarádství, ale rozkoly jsou i v rodinách. Jako by děti nemohly mít svůj vlastní názor a musely poslušně papouškovat názor svých rodičů. Je to víc než smutné.

[35]: Libuško, souhlasím s tebou. Sprostá slova a vulgarismy se stala jakousi normou. Netvrdím o sobě, že mluvím jako kniha, občas nějaké to slovo použiju, ale musí existovat nějaká mez, za kterou by se fakt nemělo jít.
P.S. Nejvíc nadávám v autě. :-D

[36]: Mezi příznivci Zemana je i spousta inteligentních lidí, nelze to paušalizovat. Ale nevadí jim jeho chování, vyjadřování, občasné lži a hlavně se stále dokola opakující jeho "rádoby bonmoty".
Drahoše jsem volila už v prvním kole a v druhém to nemíním měnit.

[37]: Jarko, ze mně jí určitě nemá taky. :-D Ale snažila se a já jen doufám, že si nezlikvidovala kvůli marné snaze telefonní paušál. :-) Má však právo mít svůj názor, stejně, jako ho mám já. Zlobit se na ní určitě nebudu, i když připouštím, že mě hodně překvapila.

[38]: V Havířově jsem nikdy nebyla, ale díky své dlouholeté kolegyni a kamarádce ho znám - z fotek a jejího vyprávění. Její bratr se do Havířova přiženil, tedy spíš do jeho části Dolní Suchá. Jezdila tam pravidelně několikrát ročně a já poznala i její dvě neteře, které tam žily.
Souhlasím s tebou i co se toho rozdělení týče. Podle mně to také bylo zbytečné. Jezdívala jsem tam na prázdniny do Vel'kého Folkmáru a dodnes vzpomínám. S Darinou jsme se od rozdělení neviděly, jen si píšeme. Bohužel, už do ciziny.
Ta paní v tom Turecku, musela být úplná ubožačka. Takhle přesně se totiž chovají ti, kteří se přistěhují do Prahy a stoupne jim to do hlavy.
Já jsem sice taky náplava, ale maminky táta se narodil na Žižkově a babičku si namluvil, když sloužila v Košířích. Ale to by bylo na dlouhé vypravování, či psaní. Já se v podstatě vrátila tam, odkud pocházel děda.
Bohužel s hloupostí a hloupými lidmi, kteří ze sebe dělají něco víc, než ostatní, se setkává asi každý z nás.

[39]: Už jsme rozdělení delší dobu. Ted' před volbami je to všechno víc vyhrocené a ostřejší.
Málo platné, tady platí to staré: "Rozděl a opanuj."
I já doufám, že se situace po volbách snad uklidní.

41 Silwiniel Silwiniel | Web | 25. ledna 2018 v 9:00 | Reagovat

O politice je lepší se s lidmi nebavit. Naštěstí ale osobně neznám nikoho, kdo by chtěl volit Zemana...

42 signoraa signoraa | Web | 25. ledna 2018 v 10:20 | Reagovat

[41]: Já ano a není jich málo. Ta věta z úvodu padla po té, kdy se mně dotyčný zeptal, koho budu volit a já odpověděla.
Jinak tenhle článek je opravdu výjimkou, nikdy jsem nechtěla psát na svém blogu o politice, i když se za své názory nestydím. Ti, kteří mě dobře znají, ví co ode mne mohou čekat. Věděl to i ten, kdo mě nazval krávou a mojí odpověd' znal předem. Asi si holt potřeboval na někom vylít zlost, nebo vykompenzovat nějaký mindrák. Každopádně, byla to ta pomyslná poslední kapka.
Možná jsem tím článkem přišla o některé čtenáře a potažmo blogové kamarády.

43 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 26. ledna 2018 v 13:50 | Reagovat

A proto bývávaly v prvorepublikových kavárnách ceduličky:
"Politické debaty se zapovídají".

44 Lydie Lydie | 26. ledna 2018 v 20:39 | Reagovat

[43]:Tak to je zajímavé, to jsem nevěděla. :-)

45 pavel pavel | Web | 26. ledna 2018 v 21:35 | Reagovat

Já ti nadávat nebudu, ale Fischer by byl rozhodně lepší a měl by větší šanci proti Zemanovi. :-)

46 alpos alpos | Web | 28. ledna 2018 v 17:14 | Reagovat

Ahoj , asi to nebyli dobří přátelé a rozumní lidé. To je přece ta demokracie, že může mít každý svůj a odlišný názor. Není třeba o něm ty druhé přesvědčovat. Každý z mých přátel pokud vím volil někoho jiného a mnozí říkali, že se jim nikdo z kandidátů nelíbí, ale přátelé jsme stále. Mezi námi, politika se tím nezlepší ani nezmění. Už dávno si nemyslím, že šel někdo do politiky proto, aby něco udělal pro národ a lidi. To je naivní představa, ale na druhou stranu, někdo to dělat musí. Vůbec jim nezávidím. Dokážu se zabavit jinak.

47 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. ledna 2018 v 11:18 | Reagovat

Lidé by se kvůli politice k sobě neměli chovat hnusně. Bohužel to dělají a je to úplně zbytečné, protože volební šílenství pomine ale lidé budou muset žít s ostatními lidmi dál.

Já jsem zase byla svědkem, jak se jeden z mých spolužáků vysmál člověku, který se rozhodl volit Zemana. Prostě jej ponížil přede všemi a to jej před tím provokoval, koho tedy bude volit...
A několik kamarádů a známých se mi světilo, že mají strach se veřejně přihlásit k tomu, že budou volit Zemana. Tají to proto aby se vyhnuli konfliktům a výsměchu. To mi také přijde strašné.

Ještě že už to skončilo.... teď se sice lidé hádají dál, ale je to zase jiné než během voleb.

48 Miloš Miloš | Web | 29. ledna 2018 v 17:41 | Reagovat

Já myslím, že i když se (v čemkoliv)neshodneme, na kamarádství by to nemělo mít vliv.

49 Jana Jana | E-mail | Web | 29. ledna 2018 v 21:27 | Reagovat

[47]: Všimla jsem si, že nejvíc rozbrojů se teď snaží vyvolat voliči pana Drahoše házením špíny na Zemana. Když se všichni považují za vzdělané a inteligentní,tak se divím, že se snižují k takovým ubohostem.

50 Axina Axina | Web | 30. ledna 2018 v 12:00 | Reagovat

[48]: Nesouhlasím. Doporučuji přečíst si komentář [24]:. Má pravdu.

51 signoraa signoraa | Web | 30. ledna 2018 v 13:09 | Reagovat

[43]: Takovéto ceduličky by se hodily i dnes.

[45]: Pavle, vím, že jsi hodný a slušný člověk a že bys mi nenadával. :-)

[46]: Ten, který mě zařadil do stáda pasoucího se dobytka, byl jen kamarádem, i když dlouholetým. Zdůrazňuji, to BYL. A přiznám se, že mě to vůbec nemrzí.
U dalších lidí, kteří s mými názory nesouhlasí, by mě to naopak velmi mrzelo.

[47]: Lidé by se k sobě vůbec neměli chovat hnusně a netýká se to jen politiky či rozdílných názorů na cokoliv.
Bohužel hrubost, zloba, nenávist a hnusné chování je asi současným fenoménem.
Kdyby si každý uvědomil, že jsme na tom světě všichni jen chvilku, že bychom si tu chvilku měli prožít a hlavně užít, třeba by to bylo jiné. :-)

[48]: Miloši, v tomhle s tebou souhlasím. Přeci máme všichni právo na to, mít vlastní názor na cokoliv.

52 jsemucitelka jsemucitelka | Web | 31. ledna 2018 v 15:54 | Reagovat

Ta politika hýbala opravdu všemi. Já se na všechny ty reakce vykašlala a ani jsem se do těch vášnivých diskuzí nezapojovala a udělala jsem dobře.

Mimochodem, máš moc hezké úvodní citáty - přesně jsem se v nich zhlédla! Jsem stejná jako ty. :D

53 signoraa signoraa | Web | 1. února 2018 v 14:25 | Reagovat

[52]: Jsem ráda, že jsou volby za námi a snad nastane pomyslný klid zbraní.
Moc děkuji za pochvalu. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama