... Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávaní nových krajin a fotografování.
.. .Před každou cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
.. .Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

... "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
... ...David Livingstone

... Vítejte na mém blogu ...

Komentáře

1 Kitty Kitty | Web | 19. dubna 2018 v 7:55 | Reagovat

V dnešním krásném článku jsem si poprvé pořádně "čuchla" k vykopávkám. Musím už začít lustrovat tu Tróju. Docela mě to zahřálo u srdíčka. Přece jen se tam třeba dostanu a nebudu muset jen koukat na obrázky. Moc pěkně píšeš k nádherný obrázkům - a to trvá v celé historii tvého psaní "Italských deníků". Děkuji! :-)

2 Kitty Kitty | Web | 19. dubna 2018 v 7:57 | Reagovat

Až napodruhé se mi podařilo využít hodnocení hvězdičkou! Po přečtení článku mi to píše, že jsem "dlouhá". Až po napsání komentáře mi to jde * přidat. Už chápu, že dlouhé články se těžko hvězdičkují ;-)

3 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 19. dubna 2018 v 8:28 | Reagovat

Sedací vana je dost dobrá.

4 johanes johanes | E-mail | 19. dubna 2018 v 8:56 | Reagovat

...ten otravný průvodce byl určitě důchodce na brigádě.Jinak tradičně moc pěkné psaní...díky :-)  :-)

5 pavel pavel | Web | 19. dubna 2018 v 11:09 | Reagovat

Spíš takovej bidet. :-D  Copak Němci, co si naplánují, tak chtějí všechno stihnout. :-D

6 Jarka Jarka | Web | 19. dubna 2018 v 14:15 | Reagovat

Měli jste štěstí na sympatické sousedy, to je k pohodě na dovolené taky dost důležité. ;-)

7 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. dubna 2018 v 15:04 | Reagovat

Ty vykopávky jsou fantastický a sedací vana nemá chybu! :-)

8 Pavel Pavel | E-mail | 19. dubna 2018 v 21:50 | Reagovat

Mate to velice krasne napsano. To je pohoda cisti vase zaznamy at uz psane nebo fotografovane.
Cloveka z toho vseho boli u srdce, protoze v dobach naseho mladi to vse bylo neproniknutelne uzavreno za zeleznou oponou.

9 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 19. dubna 2018 v 23:22 | Reagovat

Nechala jsem si počteníčko na večer před spaním, abych měla hezké sny. Jen doufám, že se mi bude zdát raději o těch vykopávkách než o tom nepříjemném průvodci-neprůvodci. Možná ale ta přifařená vnučka se tam objeví a zpestří  sny. Díky a na pokračování se těším. :-)

10 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 20. dubna 2018 v 7:32 | Reagovat

Bylo parádní objevovat s tebou vykopávky a procházet se muzeem. Ta amfora se mi moooc líbila. :-)

11 signoraa signoraa | Web | 20. dubna 2018 v 8:12 | Reagovat

[1]: Vykopávky se už objevily i v několika předchozích částech, třeba, když jsem psala o Pompejích. Baví mě procházet se podobnými místy a už jsem jich celkem dost navštívila.
Že by tu začalo platit úsloví: "Svůj k svému"? :-D
Každopádně moc děkuji za pochvalu. :-D

[2]: Myslím si, že i dlouhé články jdou označit hvězdičkou. Nebude to v délce textu, ale občas to asi blbne. Dlouhé články, které překročí 40 tisíc znak nejdou uložit a samozřejmě ani zveřejnit. Už jsem se párkrát do tohoto problému dostala. A pak mazala a vynechávala slova. A stále zkoušela, zda už mě to pustí dál. :-D

[3]: Mně se také líbila. :-D

[4]: Důchodce to určitě nebyl, byl o dost mladší než my. Bylo mu maximálně padesát. Každopádně byl asi otrávený z toho, že musí trávit den u vykopávek a čekat, až se objeví nějaký zájemce o jejich prohlídku. Ne každý, je takový cvok, jako my, že se touží procházet se podobnými místy. Možná ho doma ráno namíchla žena. Dva dny před tím jsme se s ním setkali před zavřeným muzeem a tehdy mi byl sympatický.
Moc děkuji za pochvalu. :-D

[5]: Na bidet to bylo hodně velké.
Němci jsou opravdu takoví "akurátní". :-D

[6]: Určitě ano. Navíc jsme stále v kontaktu. :-D

[7]: Podobných areálů je víc a my už jich celkem dost navštívili. Jednou bych Sibari ještě ráda navštívila, ale až po dalších letech, až budou odkryty další části. Zatím je to jen začátek, archeologové tam pracují stále. :-D

[8]: Moc děkuji za milá slova. :-)
Bohužel kdysi jsme fakt nemohli nikam cestovat a spousta věcí nám unikla a těžko to už doženeme.

[9]: Ruženko, doufám, že sny byly hezké a že se v nich průvodce neobjevil. Na druhou stranu - byl to velice pohledný muž. :-D

[10]: Renátko, jsem ráda, že se ti se mnou v Sibari líbilo. :-D
Podobných amfor jsem asi nejvíc viděla v Britském muzeu v Londýně.

12 Honza Honza | Web | 21. dubna 2018 v 11:36 | Reagovat

Vždycky se mi ty kýčovité amfory líbily, jedna by se nám hodila na zahradu :D

Bezva povídání. Ačkoli se přiznám, že vykopávky příliš nevyhledávám, mám radši reálné stavby než jejich zbytky :D

13 Ježurka Ježurka | Web | 21. dubna 2018 v 15:00 | Reagovat

Mně zaujaly ty vykopávky, zavzpomínala jsem si na dobu, když jsme byli v Itálii na poznávacím zájezdu a navštívili jsme v Římě FORUM ROMANUM a stále se nepřestávám divit, že to všechno po těch letech ještě drží pohromadě.

14 beallara beallara | Web | 22. dubna 2018 v 7:28 | Reagovat

Jo průvodce, jak na nich záleží. Jak dokáží prohlídku, pobyt povznést nebo úplně zašlapat pod zemský povrch.
Ohromně se do toho promítá lidská nátura, vždy při cestách se modlím. lidský faktor je prostě jiný. Mnoho lidí tvrdí, že si vše prohlédnou v klidu a bez výkladu, jenže leckdy to nebývá ono.
Krásně jsem se s tebou prošla děkuji za poutavou prohlídku, ani jsem se moc nezpotila, jen u těch banánů !
Místo u zakoupených jsem četla u zakopaných !!!, tudíž jsem očekávala nějaký gastronomický zázrak, nevšední zážitek :D  :D  :D  :D  :D, tak tčeba příště :-D

15 děda tik tak děda tik tak | Web | 22. dubna 2018 v 12:37 | Reagovat

placaté broskve a dva banány. To na tom ovoci musí pan zelinář vysedávat? Otravný průvodce na vykopávkách si neuvědomil, že by se tam taky mohl ocitnout. Bezva čtení, jako obvykle. :-)

16 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 22. dubna 2018 v 15:33 | Reagovat

I tak pěkné fotky z vykopavek...Průvodce má "halt svý inštrukce" ;-)

17 MarijaKes MarijaKes | Web | 25. dubna 2018 v 13:07 | Reagovat

Hodně mne zaujaly ty vykopávky. Svastika  je sambol tisíce let starý a používal se v různých náboženstvích. Až teprve ve spojení s nacismem, od tohoto symbolu ostatní upustili. To je velmi jednoduše napsáno.
Asi by mi bylo jedno, kolik toho průvodce namluví nebo ne, když bych mu stejně nerozuměla nebo rozuměla každé dvacáté slovo.  Na průvodci hodně záleží. Dokáže buď zaujmout nebo všechno pokazit. Zažila jsem jednu takovou průvodkyni, která  se dívala do jednoho místa a odříkávala text s mícháním rukou do různých směrů, aniž by se tam podívala. ;-)

18 signoraa signoraa | Web | 26. dubna 2018 v 10:38 | Reagovat

[12]: Jsou krásné a kýčovitě mi vůbec nepřipadají. Obrovskou sbírku jich má Britské muzeum v Londýně. Má ve svých expozicích možná i víc památek z doby faraonů, než má Káhirské, či Alexandrijské muzeum. Výhoda kolonizátora, který si to nejhezčí odvezl. :-D V Řecku se dodnes používá podobný způsob zdobení, dnes už spíš jen na suvenýry pro turisty.
Mám vykopávky ráda, představuji si, jak ty budovy vypadaly, jaký byl život v místech, kudy procházím. Stejně tak mám ráda i reálné stavby, miluju gotiku pro její úžasné tvary. Od jara, pokud to čas dovolí, navštěvuju, někdy i opakovaně, staré hrady, nepohrdnu ani zámkem. Nedávno jsem už poněkolikáté navštívila Zvíkov a Orlík. Doufám, že to nebylo naposledy. :-D

[13]: Libuško, Forum Romanum je úžasné. Mám ho také prochozené a zažívám stejné pocity a obdiv, že se ty stavby zachovaly. Koupila jsem si v Římě úžasnou knihu, ve které jsou stavby v současném stavu a pak, jak vypadaly v době své největší slávy. :-)

[14]: Průvodce asi neměl svůj den. V pondělí u muzea byl sympatický a příjemný a ve středu ... asi byl otrávený z toho, že musí celý den čekat, zda se objeví nějací "cvoci", toužící po prohlídce. Asi ho navíc namíchlo naše mezinárodní společenství, takže se s námi moc nebavil.
Jinak souhlasím s tebou, že některé prohlídky jsou s průvodcem lepší.
Když jsme byli poprvé ve Florencii, zaparkovali jsme asi 4 km od historického centra, kam jsme nejen museli dojít, ale pak se i vrátit k autu. I když jsme si koupili knihu, dokonce v češtině, kde byla i mapa a viděli hlavní památky, včetně Michelangelova Davida, katedrály, baptisteria a dalších, něco tomu chybělo.
Další návštěva s českým průvodcem byla už o něčem jiném. Znal historii (je to dnes ředitel Chodského muzea), věděl, kam nás zavést a co je dobré vidět.
Další návštěva Florencie sice už byla zase soukromá, ale už jsme po městě netápali, věděli kde parkovat, kde jsou záchody, kde se dá dobře najíst.
Jsem ráda, že jsi prohlídku absolvovala bez potu a unavených nohou. A zakopané banány? Také se mi to občas stane, že přečtu slovo jinak. Alespoň je důvod se zasmát. :-D

[15]: Nebyli jsme jeho jedinými zákazníky. Tím, že objíždí trhy a místní ví, kdy budou, prodá zeleniny a ovoce spoustu.
Placaté broskve jsou v Itálii běžně ke koupi. Nejsou tak sladké a člověk se při jejich okusování tolik neupatlá, jako u těch klasických kulatých. Také se jim říká "donut". Po návratu jsem je objevila v Globusu, ale byly tak příšerně drahé, že jsem je nekoupila.
Průvodce určitě neměl svůj den. Tvrdil, že má v Praze dceru a je možné, že ho tady také provázel nějaký nesympatický člověk. Tak nám to dal oloupat. :-D

[16]: Děkuji za pochvalu. :-D Asi to nebylo instrukcemi, třeba ho ráno namíchla žena, otravovalo ho, že musí čekat, zda se objeví nějací zájemci...

[17]: Majko, mám vykopávky moc ráda. O svastice o vím, schválně jsem jí do článku dala, abych upozornila na to, jak je to starý symbol.
Já měla na průvodce většinou štěstí. I v té Itálii jsem se zatím nesetkala s takhle nesympatickým člověkem. Většinou se snaží, aby jim člověk porozuměl. Kolegyně mi vyprávěla, že jednou měla na zájezdu průvodce, který všechno četl z papírků. Občas si je prý i pomotal a četl úplně o něčem jiném. Vrátila se tehdy ze zájezdu dost otrávená.
Je to všechno v lidech. :-D

19 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. dubna 2018 v 13:10 | Reagovat

Ještě, že nejsem oleandr! ;-) :-D

20 signoraa signoraa | Web | 1. května 2018 v 11:49 | Reagovat

[19]: Náhodou, já se k oleandrům chovám vzorně, beru si jen větvičku. A pak přijedou s "plotostřihem" zahradníci a udělají mu krátký sestřih.
Já o ty své pak pečuji, mluvím s nimi a vyrábím jím cedulku, abych věděla, odkud který mám. :-D
Moje oleandry se mají víc než dobře.:-D

21 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 1. května 2018 v 11:53 | Reagovat

[20]: Opravuji: Být tak tvůj oleandr... Konečně by se mnou někdo mluvil! ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.